Octodon, graviditet ?
Intet svar
1 beskeder
philippine
Hej, jeg har adopteret to hun-oktodon med en uges mellemrum og det for 3 uger siden, fra en dyrehandel. En smuk agouti med hvide pletter (Lucky) og en champagnehun (Bulle). Men for at adoptere den anden gik jeg en første gang til dyrehandlen, da jeg var blevet betaget af den lille Bulle, der virkede meget social. Desværre viser en ekspedient mig hende og angiver, at det er en han. Hun lagde ham derefter tilbage i buret, og jeg bemærkede, at en oktodon så ud til at parre sig med hende/ham. Jeg fandt det morsomt mellem "to" hanner og tænkte først, at de legede. 2 dage senere vender jeg tilbage til dyrehandlen med den endelige intention om at adoptere en anden hun. Ekspedienten kunne ikke huske mig og viser mig sine hunner, og der til min store overraskelse viser hun mig Bulle og siger, at det er en hun! Jeg beder derefter om at tjekke, mistroisk, da det for 2 dage siden var en han... men efter verifikation (jeg havde undersøgt forskellen) er det bestemt en hun. Alt går derfor godt, mine to oktodoner går godt i spænd. Men jeg lægger mærke til, at Bulle har en meget rundere mave end sin makker. Lucky er omkring 2 måneder gammel og Bulle 3 måneder. Bulle sover meget mere, spiser mere, drikker mere og leger mindre. Jeg har ikke haft hende længe nok til at lægge mærke til en vægtændring, men er der en måde på nuværende tidspunkt og ifølge mine indikationer at vide, om hun venter unger. Jeg skal nævne, at i modsætning til Lucky er Bulle's nederste tænder blege gule (jeg tror, vi kan kalde dem hvide for en oktodon), og jeg nævner dette, da jeg har læst, at det er en mulig vitaminmangel, og at det også kan og oftest sker under en graviditet. Men hendes øverste tænder er pænt gule. Jeg ved, at en graviditet kan være svær for en oktodon, og hvis hun er gravid, vil jeg gerne gøre mit ypperste for hende og at alt går godt... noget jeg har glemt at nævne, fordi jeg ikke havde været opmærksom på det før jeg stødte på oplysninger om graviditet, dagen efter hendes ankomst fandt jeg i meget små mængder en klæbrig, rød-brun substans i buret, det rapporteres, at dette kan forekomme tidligt i en graviditet, når "processen" med graviditet bekræftes. Tak for dine svar. Jeg undskylder på forhånd for alle de stavefejl, jeg måtte have lavet.