Fremspringning af rotte - Need hjælp

Intet svar
XK
1 beskeder
xk
Hej allesammen, min partner og jeg ejer to rotter, hvoraf den ene hedder K. Min partner adopterede den midt i 2019. Han har aldrig kendt dens præcise alder og tror, at familien, som han adopterede den fra, løj om dens alder (den skulle være 3 måneder gammel).
For omkring en måned siden bemærkede vi en bule på størrelse med en bordtennisbold ved K's hals/luftrør.
Da vi bemærkede det, ringede vi straks til en dyrlæge og tog K med akut dagen efter.
Dyrlægen, der ikke vidste, hvad K's udvækst kunne være, foreslog en operation. Da min partner var klar over den lave chance for succes ved operationen og ikke havde 200 euro til at risikere at miste sin rotte, afslog han operationen. I stedet gav vi K antiinflammatoriske midler for at prøve at lindre det.
I dag er de antiinflammatoriske midler sluttet (to ugers recept), og der er intet ændret. Vores rotte gemmer sig, bevæger sig ikke, har tabt sig, drikker normalt, og når min partner prøver at håndtere ham, reagerer K slet ikke. Vi kan knap nok mærke hans vejrtrækning og puls. Det bekymrer os, for det ser ud som om han er død i de øjeblikke, og det er aldrig sket før. Nogle gange går det """"bedre"""", han stikker hovedet frem, skærer tænder osv. Han ser ud til at have en nogenlunde normal adfærd til tider. Dog ser hans bule ud til at være blevet større, udover hans vægttab.
Tre løsninger blev foreslået:
- Fortsæt med de antiinflammatoriske midler og se resultatet (men det kunne måske bare blive værre, og vores rotte kunne lide mere og mere, hvilket vi ønsker at undgå)
- Gennemgå operationen (men vi har ikke 200 euro - vi er studerende - til at betale for 50% risikoen for at miste vores rotte)
- Aflivning.
Vi er fuldstændig i vildrede over, hvad der sker. Vi ved ikke, hvad vi skal gøre. Selvfølgelig vil vi ikke dræbe vores rotte eller lade den lide. Men vi er nødt til at finde en løsning, for vi kan ikke lade den være sådan.
Er der nogen, der har en idé om, hvad vi kan gøre? Hvad kan der være galt med ham? Hvad kan vi gøre for ham?
Jeg har ledt overalt i ugevis og kan ikke finde noget svar. Derfor tænkte jeg, at jeg ville poste på et forum. Jeg kommer her, fordi vi virkelig ikke ved, hvad vi skal gøre længere.

Cookie-politik
Vi beder om din tilladelse til at bruge cookies eller lignende værktøjer til at gøre det lettere for dig at handle på vores hjemmesideVi bruger cookies eller lignende værktøjer til at lette dine køb på vores side, forbedre din brugeroplevelse, levering af personliggjort reklame, statistikker for at forståhvordan vores kunder bruger vores tjenesterVores betroede partnere(Google, Meta, TikTok, Squadata, Bing, Criteo)bruger også disse værktøjer til reklameformål som en del af vores vores visning af personaliserede eller ikke-personaliserede reklamer.Du kan til enhver tid ændre dine cookie-præferencertilgængelig fra din konto.
Brug og formål med behandling af dine data
Vi beder om din tilladelse til at bruge cookies eller lignende værktøjer til at gøre det lettere for dig at.... Læs mere om det
Indstil dine valg Jeg accepterer Fortsæt uden at acceptere
Zoomalia-appen Med Family'z optjener du +50 pts for hver ordre, og få besked om ordresporing i realtid
Zoomalia-appen Boost din kat med Zoomalia-appen !1000 pts for hver download og +50 pts for hver ordre