Spørgsmål, produktdiskussioner Substrat aquarium JBL Manado
44 svar
1 beskeder
julien
Hej, jeg har et akvarium på 500 liter med målene 150x50x70. Jeg vil gerne fylde det med Laqualite og Manado plus sand. Kan du fortælle mig, hvor mange liter jeg skal bruge af Manado, Laqualite og sand, hvis jeg kun har omkring 9 ægte planter?
1 beskeder
franck
Hej, hvor meget substrat til et akvarium på 230 liter 120.40.55 tak
11381 beskeder
zoomalia
Hej, For en tykkelse på 3 cm af substrat, skal du regne med ca. 14,5 liter. Med venlig hilsen, Zoomalia-teamet
2 beskeder
thomas
er det et næringssubstrat for planter?
11381 beskeder
zoomalia
Hej,
Dette produkt er et naturligt substrat. Vi anbefaler at bruge JBL Aquabasis som næringssubstrat, hvis du leder efter et nærende substrat.
Med venlig hilsen,
Zoomalia-teamet
Dette produkt er et naturligt substrat. Vi anbefaler at bruge JBL Aquabasis som næringssubstrat, hvis du leder efter et nærende substrat.
Med venlig hilsen,
Zoomalia-teamet
1 beskeder
solene
For et akvarium på 70l, hvor meget Manado skal jeg bruge? Med venlig hilsen
1 beskeder
amandine
Hej, jeg har et akvarium på 60*30, og jeg planlægger at lægge et substrat på 2 cm, med grus ovenpå, hvilket vil give mig 3,6l! Hvis jeg tager den første pakke, vil det give mig lidt mindre end 2 cm, vil det være tilstrækkeligt?
11381 beskeder
zoomalia
Hej, Dette skulle være tilstrækkeligt, forudsat at du lægger grus ovenpå. Med venlig hilsen, Teamet hos Zoomalia
1 beskeder
romain
Hej, hvor mange poser manado har jeg brug for til et akvarium 150x50x65 (500l)? Tak
11381 beskeder
zoomalia
Hello, Dette afhænger af den mængde sand, du ønsker: en 25L pose Manado anbefales til et akvarium på 120 til 300L (det er et ret bredt interval). Minimum for 500L ville være 2 poser af 25L (1 pose på 25L svarer til +/- 7 cm i tykkelse for et akvarium på 200L). Det ideelle tykkelse for 500L ville være 2 poser på 25L + 1 pose på 10L. Venlig hilsen Zoomalia teamet
11381 beskeder
zoomalia
God eftermiddag,Vi informerer dig om, at denne type produkt på grund af dets volumen ikke kan sendes via post, hvorfor det i øjeblikket ikke er tilgængeligt.Vi forsøger at finde andre løsninger, så vi i en ikke så fjern fremtid kan sende dette produkt.Med venlig hilsen,Belen fra Zoomalia Venlig hilsen, Zoomalia-teamet

4 beskeder
laurence
Hej, jeg forbereder et Superfish Home 60 akvarium (58,5 x 32 x 42,5 cm). Jeg vil gerne vide, hvor høj en højde af det næringsrige substrat AquaBasis plus jeg skal sætte under laget af naturligt substrat Manado. Hvor høj en højde også, hvis du vil. På forhånd tak.
1 beskeder
sylvain
Hej, hvis det bruges alene, er et lag på 7 til 8 cm eller 35l Manado til et akvarium på 220L for meget eller skadelig? På forhånd tak.
1 beskeder
christophe
Jeg ønsker at genoprette bunden af mit akvarium, og jeg vil gerne vide, om Manado alene er tilstrækkeligt? Hvis ikke, hvilken grus i samme farve ville du anbefale? Hvor meget Manado har jeg brug for til et akvarium på 180 liter (+/- 100x40x50)? På forhånd tak.
11381 beskeder
zoomalia
Hej,
Vi kan anbefale dig aquabasisplus sammen med manado. https://www.zoomalia.com/animalerie/substrat-nourrissant-pour-aquarium-aquabasis-plus-p-6453.html
Til dine 180L, vil du få brug for omkring 20L manado.
Med venlig hilsen,
Sandy fra Zoomalia
Vi kan anbefale dig aquabasisplus sammen med manado. https://www.zoomalia.com/animalerie/substrat-nourrissant-pour-aquarium-aquabasis-plus-p-6453.html
Til dine 180L, vil du få brug for omkring 20L manado.
Med venlig hilsen,
Sandy fra Zoomalia
1 beskeder
stéphanie
Hejsa, Jeg har et akvarium på ca. 110 L med følgende dimensioner: længde 99 cm, højde 39 cm og dybde 29 cm. Hvor meget bundlag har jeg brug for? Og hvor meget kvarts skal jeg bruge ovenpå? På forhånd tak!
11381 beskeder
zoomalia
Hej, Du skal bruge 3 til 4 cm Manado og 3 cm sand. Med venlig hilsen, ZooMalia team

2 beskeder
fanny
God aften, hvor mange poser af dette substrat er nødvendige til et akvarium på 100 liter? Passer dette substrat til alle planter? Med venlig hilsen
1 beskeder
benoit
Hej, jeg har et 250 liter akvarium, der skal genstartes, og jeg planlægger at købe dette substrat i 25 L. Mit spørgsmål er, om jeg kan bruge hele posen, selvom det er anbefalet til et 350 L akvarium, eller om det er for meget, da jeg ikke tilføjer nogen grus. Tak på forhånd.
11381 beskeder
zoomalia
Hej,
Det anbefalede behandlingsvolumen er angivet for et lag på ca. 3 cm substrat. Hvis du ønsker, kan du tilføje mere.
Med venlig hilsen,
Sandy fra Zoomalia
Det anbefalede behandlingsvolumen er angivet for et lag på ca. 3 cm substrat. Hvis du ønsker, kan du tilføje mere.
Med venlig hilsen,
Sandy fra Zoomalia
1 beskeder
sebastien
Hej, for at oprette et saltvandsakvarium på 300 liter, hvor du allerede har en pumpe og en varmelegeme, vil du typisk få brug for følgende ekstraudstyr:
1. **Proteinskimmer:** Dette vil hjælpe med at fjerne affaldsstoffer.
2. **Live Rock og Substrat:** Levende sten hjælper med filtreringsprocessen og giver et naturligt udseende. Et passende substrat er også nødvendigt for bundlevende organismer.
3. **Lysarmatur til Saltvandsakvarier:** Lys er nødvendigt for ikke kun at fremhæve akvariefiskenes farver, men også for at koraller kan trives, hvis du vil have koraller.
4. **Filtreringssystem:** Ud over en pumpe kan det være nødvendigt med et yderligere filtreringssystem, afhængigt af akvariets behov.
5. **Wave Makers/Current Generators:** Disse skaber vandbevægelse, som er afgørende i et saltvandsmiljø.
6. **Testkits:** Bruges til at overvåge vandkvaliteten til parametre som pH, ammoniak, nitrit, nitrat og salinitet.
7. **Salinitetsmåler/Refraktometer:** For at sikre korrekt saltindhold i vandet.
8. **Koralsand/salt:** Specifikke salte til saltvandsakvarier er nødvendige for at opnå den rigtige salinitet.
9. **Ekstraudstyr til Nødsituationer:** Som en batteridrevet luftpumpe til strømafbrydelser.
Disse komponenter bør give dig et godt grundlag for at komme i gang med et velafbalanceret saltvandsmiljø. Håber dette hjælper!
1. **Proteinskimmer:** Dette vil hjælpe med at fjerne affaldsstoffer.
2. **Live Rock og Substrat:** Levende sten hjælper med filtreringsprocessen og giver et naturligt udseende. Et passende substrat er også nødvendigt for bundlevende organismer.
3. **Lysarmatur til Saltvandsakvarier:** Lys er nødvendigt for ikke kun at fremhæve akvariefiskenes farver, men også for at koraller kan trives, hvis du vil have koraller.
4. **Filtreringssystem:** Ud over en pumpe kan det være nødvendigt med et yderligere filtreringssystem, afhængigt af akvariets behov.
5. **Wave Makers/Current Generators:** Disse skaber vandbevægelse, som er afgørende i et saltvandsmiljø.
6. **Testkits:** Bruges til at overvåge vandkvaliteten til parametre som pH, ammoniak, nitrit, nitrat og salinitet.
7. **Salinitetsmåler/Refraktometer:** For at sikre korrekt saltindhold i vandet.
8. **Koralsand/salt:** Specifikke salte til saltvandsakvarier er nødvendige for at opnå den rigtige salinitet.
9. **Ekstraudstyr til Nødsituationer:** Som en batteridrevet luftpumpe til strømafbrydelser.
Disse komponenter bør give dig et godt grundlag for at komme i gang med et velafbalanceret saltvandsmiljø. Håber dette hjælper!
11381 beskeder
zoomalia
Hej, Du skal tilføje blandt andet en skimmer, en strømfordelingspumpe, sand fra havvand: https://www.zoomalia.com/animalerie/ecumeur-aquarium-c-161-1.htmlhttps://www.zoomalia.com/animalerie/pompe-de-brassage-aquarium-c-316-1.htmlhttps://www.zoomalia.com/animalerie/sable-eau-de-mer-p-4838.html Med venlig hilsen, Sandy fra Zoomalia

80 beskeder
sabrina
Jeg ønsker at plante mit 20 liter akvarie, er dette produkt anbefalet til mig? Tak
11381 beskeder
zoomalia
Hej, En pose på 2,5L vil faktisk være tilstrækkelig til dit akvarium. Med venlig hilsen, Zoomalia-teamet
6 beskeder
sandra
Hej, kan vi lægge standard kvartsand som andet lag oven på Manado? Tak for dit svar.
11381 beskeder
zoomalia
Hej, Du kan lægge kvarts sand, hvis du ønsker det. Med venlig hilsen, Zoomalia-teamet
6 beskeder
sandra
Hej, hvor meget skal jeg bruge til et 240 liters akvarium? Da jeg vil sætte nogle ægte planter i akvariet, kan jeg så kun bruge Manado som bundlag, eller skal jeg tilføje noget andet? Tak for dit svar.
11381 beskeder
zoomalia
Goddag, Du har brug for en pose på 25L til dit akvarium. Du kan lægge et lag neutral grus ovenpå. Med venlig hilsen, Zoomalia teamet
1 beskeder
julien
Jeg vil fylde en 450 liters tank med vand. Jeg har allerede 25 liter fra mit gamle akvarium. Hvor meget mere skal jeg tilføje? Tak. Med venlig hilsen
11381 beskeder
zoomalia
Hej, 3L= svarer til 12 til 25l (30 til 40 cm). det bliver nødvendigt at foretage en beregning på grundlag af dette. Med venlig hilsen, Zoomalia holdet
3 beskeder
laura
Bliver dette brugt til planter under grus? og hvor mange poser til en 150L?
11381 beskeder
zoomalia
Hej, Dette underlag kan bruges godt under grus, og du får brug for to sække til dit akvarium. Med venlig hilsen, Zoomalia teamet.
1 beskeder
jeremie
Hej, jeg ville gerne vide, om vi kunne tilføje det til et allerede kørende akvarium
11381 beskeder
zoomalia
Hej, I princippet nej, manado'en installeres ved opstart. Med venlig hilsen, Zoomalia-teamet

1 beskeder
christophe
hej, jeg ser på præsentationsposen på 5 L, og du laver den første pose til 3L velvidende, at jeg har en 96L, hvor meget af Manadoo har jeg brug for. Tak Zoomalia
8 beskeder
quentin
Hej, hvilken pose skal jeg tage til et akvarium på 150L, dimensioner 100 cm i fronten, 30 cm bredde og 44 cm i højden. Tak
11381 beskeder
zoomalia
Goddag, Hvis du ønsker at blande det med aqualit, er posen på 10l tilstrækkelig. Hvis du foretrækker at bruge manado alene, er det bedre at vælge 25l. Med venlig hilsen, Team Zoomalia