kat der bliver uren?

Intet svar
juliette
1 beskeder
juliette
Bonjour, bonsoir, Jeg vil gerne høre din mening om min kat, der er blevet urenlig. For at du bedre kan forstå min situation, her er historien. For et år siden (november 2019), adopterede jeg to søstre på 4 måneder fra en forening. De havde altid boet i en plejefamilie, der allerede havde mange katte, indtil de blev adopteret. Da de ankom til mig, havde jeg købt en kattebakke og brugte den samme kattestrøelse som i plejefamilien. Alt gik altid godt, aldrig nogen ballade: de var rene, legesyge osv. Den første (Perle) blev steriliseret i februar, der var ingen problemer, ingen komplikationer. Dog var den anden (Paillette) syg på det tidspunkt, og jeg kunne ikke få hende opereret samtidig. Og så kom nedlukningen... Lidt efter lidt begyndte Paillette at urinere på sengen... i begyndelsen en gang imellem, derefter hver dag... Hvad enten det var om natten eller i løbet af dagen, og alligevel gav jeg hende altid masser af opmærksomhed. Jeg tog hende til operation og tænkte, at hormonerne måtte spille ind i hendes adfærd. De få dage efter syntes hun at have stoppet med at urinere, men desværre vendte denne adfærd tilbage. Jeg købte derfor en ny kattebakke, som jeg placerede på badeværelset, og prøvede en anden form for kattestrøelse, i tilfælde af den gamle måske ikke passede hende længere, men hun fortsatte med at bruge begge i over 3 måneder uden at vise nogen præference. Nu urinerer hun en gang hver 2/3 uge, så jeg tog hende til en urinprøve, der ikke afslørede noget unormalt... Så dukkede en anden mærkelig adfærd op... Hun gjorde afføring ved siden af badekarret, selvom kattebakken står 1 meter væk. Siden har jeg begrænset adgangen til soveværelset og badeværelset og placeret kattebakken i gangen (da jeg bor alene og der aldrig er gennemgang, så der er ingen risiko for at katten bliver forstyrret, når hun gør sit behov), men det har ikke ændret hendes adfærd, da hun stadig gør afføring uden for sin kattebakke, men nu i gangen.... Jeg har altid været opmærksom på at kattebakken ikke er for beskidt eller for ren, for at de føler sig godt tilpas, men intet ændrer sig... Jeg forstår ikke, hvorfor hun er blevet urenlig således, når hendes søster forbliver ren... Jeg er ved at være desperat... Dyrlægen sagde til mig, at der kunne være et adfærdsændring relateret til stress på grund af nedlukningen, da det var almindeligt, men min livsstil har ikke rigtig ændret sig, da jeg er studerende og altid har været hjemme... Jo længere tid der går, jo mere urenlig bliver hun... Tak fordi du tog dig tid til at læse min besked, og jeg takker dig på forhånd for dine svar, som jeg håber, kan hjælpe mig...

Cookie-politik
Vi beder om din tilladelse til at bruge cookies eller lignende værktøjer til at gøre det lettere for dig at handle på vores hjemmesideVi bruger cookies eller lignende værktøjer til at lette dine køb på vores side, forbedre din brugeroplevelse, levering af personliggjort reklame, statistikker for at forståhvordan vores kunder bruger vores tjenesterVores betroede partnere(Google, Meta, TikTok, Squadata, Bing, Criteo)bruger også disse værktøjer til reklameformål som en del af vores vores visning af personaliserede eller ikke-personaliserede reklamer.Du kan til enhver tid ændre dine cookie-præferencertilgængelig fra din konto.
Brug og formål med behandling af dine data
Vi beder om din tilladelse til at bruge cookies eller lignende værktøjer til at gøre det lettere for dig at.... Læs mere om det
Indstil dine valg Jeg accepterer Fortsæt uden at acceptere
Zoomalia-appen Med Family'z optjener du +50 pts for hver ordre, og få besked om ordresporing i realtid
Zoomalia-appen Boost din kat med Zoomalia-appen !1000 pts for hver download og +50 pts for hver ordre