Katte mærkelig adfærd.
3 svar
4 beskeder
pauline
Jeg har undladt at præcisere, at Packy siden hændelsen har været "på vagt", hun overvåger vores mindste bevægelser som om hun vil have "kontrol" over, hvad der sker i lejligheden. Ved den mindste lyd lægger hun ørerne tilbage, denne adfærd er virkelig ikke normal. Men resten af tiden spinder hun, når hun bliver kælet med, men vi er forsigtige, det må hun kunne mærke. Vi gør vores bedste for at sørge for, at hun altid bliver krammet i håb om, at det ordner sig, og for ikke at forværre situationen...
4 beskeder
pauline
Tak Julie, for dit svar! Jeg havde en mistanke om, at det kunne komme derfra, men da jeg spurgte en dyrlæge om det, og hun sagde, at det sandsynligvis ikke kom derfra efter sterilisering, gravede jeg ikke dybere i dette spor. Ud over det har jeg ikke bemærket nogen smerte hos lille Packy, hun virker i god form, jeg kan røre ved hendes ar, uden at hun reagerer, tværtimod viser hun mig maven for at blive kælet, og det ser ikke ud til at genere hende. Jeg havde mistanke om, at det ville være nødvendigt at konfrontere dem, hvilket førte til det første forsøg, men instinktivt knurrer Bibi, og det fremkalder Packys vrede, som angriber voldsomt. Jeg har lyst til at prøve igen, men jeg føler også lidt, at det er at spille med følelserne hos lille Bibi, der ikke tør gå ud af værelset. Måske ville de reagere anderledes med lidt vådfoder, eller måske ville Bibi lade sig snuse til uden at knurre. Der er trods alt ikke mange løsninger. Jeg er under alle omstændigheder taknemmelig for, at du svarede så hurtigt; jeg vil holde dig opdateret om fremgangen. Måske vil de faktisk, hvis de kun mødes i positive sammenhænge, ikke længere forbinde det at ses med vold; jeg har intet at miste, jeg vil prøve! Endnu engang tak!
4 beskeder
pauline
Hvor lang tid tror du det tager for en kat at få stabiliseret sine hormoner?
5 beskeder
julie
I virkeligheden skal du stille en tallerken med paté i rummet, hvor du vil efterlade dem begge alene, låst inde, men hvor du selvfølgelig holder øje med dem, og vent, men ikke kun 5 minutter. De skal have tid til at snuse til hinanden og finde ud af det. Dette vil ikke ske straks. Gentag flere gange i løbet af dagen.
Julie
Julie