Kompliceret adfærd
Intet svar
3 beskeder
manon
Bonjour, Jeg ejer en kastreret sibirisk kat på nu 2 år, navngivet Ouest. Han er således 2 år, og vi bor i en lejlighed på næsten 60m2, han er det eneste dyr i huset. Han rejser også meget med os, så han har venner i vores familier. Ouest har altid været en ret klog og intelligent kat, han åbner dørene, skabene, bruseren, skufferne. Han har dog aldrig angrebet hoveddøren, men de sidste par måneder har det været et mareridt. Før lockdownen begyndte han at springe på hoveddøren uden grund, men så stoppede han. Før lockdownen tog vi på ferie uden ham med min familie, og efterlod ham fredag, passet af en ven, han kender godt, og vi kom tilbage mandag aften efter meddelelsen om starten af lockdown tirsdag middag. Jeg kan ikke huske præcis hvornår, men de første par dage gik godt, ingen problemer, men så blev det værre og værre. Min partner arbejder hver anden uge, og træthed begynder at veje tungt oven i arbejdsbyrden. Ouest hopper hele tiden på hoveddøren, miaver uafbrudt, dag og nat, jeg har prøvet alt, distraherede ham ved at lege, gav ham mere opmærksomhed, fodrede ham kun om aftenen, så han ville sove, men intet hjalp... Jeg har prøvet kosten mod døren, vandspanden under håndtaget, sprayet ham når han sprang, men ingenting. Jeg er virkelig ved at miste tålmodigheden på grund af træthed og ulykkelig over ikke at kunne finde en løsning, der passer os alle... Jeg håber, du kan hjælpe mig.