Min hund gør igen sine behov indendørs
2 svar

2 beskeder
elodie
Hej alle sammen, jeg har et lille spørgsmål. Nouga (chihuahua blandet med jack) er 1,5 år, og vi havde svært ved at få ham renlig om natten. Jeg satte et bur til natten i april, og om dagen bad han om at gå ud. Hele sommeren var han renlig, vi kunne nogen gange være væk i 10 timer om dagen (jeg præciserer, det var sjældent, vi havde aftaler langt væk), han gjorde ingenting indenfor. Men i dag beder han kun om at komme ud, når han har lyst, og gør sine behov indeni, selv når vi er til stede. Han skifter rum for at gøre det, så han er skjult. Den eneste ændring der har været, er det dårlige vejr, så døren ikke længere er helt åben om dagen, og det faktum, at jeg har været nødt til at passe min svigermors hund 3 eller 4 gange i de seneste to uger - han kan ikke lide den meget, men jeg havde ikke noget valg, jeg skulle passe min svigermors hund derhjemme. Hvis du har en løsning, for jeg forstår det ikke... Tak.
3 beskeder
lacorde
Du giver svaret i dit spørgsmål...jeg tror, din hund udtrykker sin utilfredshed eller angst ved at besørge indendørs. Så det kan enten udtrykke en ængstelig adfærd (frygt for at blive efterladt, eller at blive erstattet af den anden hund) eller en måde at markere sit territorium på (indenfor i huset).

2 beskeder
elodie
Hej, jeg bekræfter mit svar, der skyldes duften af den anden hund, for siden den ikke længere kommer til huset og derfor ikke har sin duft der, er Nouga ren. Absolut ingenting i huset, hverken dag eller nat, og han beder om at komme ud (hans måde er at strække sig op mod væggen ved siden af døren for at bede om at blive lukket ud)