Min kat besørger i en urtepotte
1 svar
1 beskeder
cathy
Hej, Da min killing begyndte at besørge, gjorde den det i den bare jord i haven. Da jeg tog den med hjem til min lejlighed, brugte den kattebakken til at besørge. Men efter 10 dage, da den havde vænnet sig til lejligheden, begyndte den at besørge i en potteplante og fortsætter med det, da terrassedøren står åben i denne milde periode. Hvad skal jeg gøre? Skal jeg putte lidt jord i kattebakken for at vænne den til det igen? For når det bliver koldt, bliver jeg nødt til at holde terrassedøren lukket... Tak for jeres svar
2 beskeder
daniel
Du kan prøve et gammelt trick: kom nogle dråber blegemiddel i hjørnerne af kattebakken, katte kan godt lide lugten af blegemiddel. Jeg havde det samme problem med min kat Bakounine. Om foråret foretrak hun blomsterpotterne på terrassen fremfor bakken og vendte blomsterspirerne, som jeg lige havde omplantet, op og ned. Jeg satte snor rundt om potten i et gittermønster ovenpå, så planterne kunne vokse, og når de var vokset godt, kunne jeg fjerne snoren. Når potterne var godt tilgroede, var der ikke længere plads for hende at gå derhen. Går din kat altid i samme potte, eller går den i alle de potter, den kan komme til?