Råd om tørfoder
4 svar

3 beskeder
cindy
Ja, jeg har også svært ved at vælge det rigtige for min 6 måneder gamle BA. Hvilke kriterier skal man kigge efter?
2 beskeder
louise
Jeg har en leonberg, der nu er to år gammel, og da han var lille, blev han fodret med Royal Canin tørfoder, men jeg ville absolut give ham kornfrit tørfoder. Jeg begyndte med at lave en overgang til junior kornfrit tørfoder fra mærket Optimus. Jeg var ikke 100% tilfreds (problemer med luft i maven...), men det var allerede bedre end Royal Canin. Jeg skiftede derefter til kornfrit tørfoder fra mærket Opti Life maxi adult, og disse er virkelig gode. Hans fordøjelse fungerer perfekt! Derudover er størrelsen på foderpillerne meget passende, og de er meget appetitlige. Der findes de samme i en mini-kategori. For at supplere min hunds kost giver jeg ham også lakseolie for at forbedre pelskvaliteten... han elsker det, og han har det meget godt! Jeg er også opmærksom på de godbidder, jeg giver ham, og vælger især tørret kød. Så længe overgangen til det nye foder sker langsomt, er valget af voksen mini-foderpiller muligt fra 11 måneder efter min mening. Hvad angår mængden, bør man basere sig på, hvad hunden spiste før, og kontrollere dens vægt for gradvist at tilpasse mængden. Jeg er ikke dyrlæge, men jeg håber, at min mening vil hjælpe dig :)

3 beskeder
cindy
Hej, jeg har fået at vide, at kornfrie foderpiller mest handler om markedsføring... de erstatter kornene med kartofler, ærter eller linser. På den måde kan de sige, at det er uden korn til kødædere, men tilføjer andre ting, som heller ikke er kød. Husk at tjekke din pakke for at se, om der er nogle "mærkelige" ingredienser. Jeg har længe tænkt på kornfrit, men jeg har fået at vide, at det er et svindelnummer!!!
2 beskeder
louise
Hej, problemet er ikke, at de tilføjer ærter eller lignende, det drejer sig faktisk om korn til fordøjelsen, så længe sammensætningen af foderet er god, er der intet problem. Personer, der fodrer deres hunde med BARF (råt kød), er forpligtet til at supplere kosten, for eksempel med grøntsager, frugter og endda små ærter!
2 beskeder
federer
Hej, efter min mening er det vigtigt at vælge den rigtige type foder til vores hunde for at undgå tab af pels for eksempel. Der er intet mere pålideligt end dyrlægens anbefalinger.
Tony