Sammenkobling af kat og kanin ????
4 svar
16 beskeder
benoit
Hej alle sammen. Jeg bor i en lejlighed og skal snart flytte til et hus. Jeg har haft en lille dværgvædder kanin i halvandet år. Hun er lidt doven, men meget nysgerrig og også lidt frygtsom. For 2 måneder siden adopterede jeg en kat i en dyrebeskyttelsesorganisation, som nu er 5 måneder gammel. Hun er eventyrlysten, meget nysgerrig og legesyg. Men når jeg tager min kanin med min kat ud, hopper katten rundt om kaninen og jager hende, når hun flygter. Er det blot leg, eller prøver min kat virkelig at jage min kanin? Tak for jeres svar og undskyld for fejlene
2 beskeder
sarah
Hej, jeg vil sandsynligvis ikke kunne hjælpe meget, men uden at se "scenen" kan man ikke rigtig vurdere kattens adfærd :/ Er din kat aggressiv over for kaninen, når den gør det? Hvæser den eller slår den kaninen med poterne osv.?
16 beskeder
benoit
Nej, katten hopper rundt omkring kaninen, giver den slag med poterne og tager nogle gange kløerne frem. Jeg irettesætter ham ved at kaste lidt vand på ham, når han tager kløerne frem, men han fortsætter. Da min kat er ung og meget legesyg, tror jeg ikke, han er virkelig aggressiv, men jeg spekulerer på, om jeg skal fortsætte med at lade dem gå ud sammen, eller om det kan være farligt for min kanin. Beklager fejlene og tak for jeres svar.
5 beskeder
luc
Normalt set kommer katte og kaniner meget godt overens, de skal bare have lidt tid, det er alt
16 beskeder
benoit
Okay, tak for dine svar (undskyld, at det tog mig lidt tid at svare). Jeg har prøvet igen, og det går bedre og bedre. Min kat er blevet mere rolig, men angriber stadig kaninen nogle gange, men det er mere for sjov end noget andet. Jeg vil sende dig billeder, hvis du ønsker det. Hav en god dag.