Anmeldelser af Orijen hundefoder
2 svar
3 beskeder
aurélia
Hej, jeg skriver her, fordi jeg gerne vil have ægte meninger. Jeg har to hunde, en labrador (han, 7 år, kastreret) og en malamute (hun, 4 år, steriliseret). De har altid fået Hills JD reduced calorie (labradoren havde som hvalp problemer med knæet, og derfor fik vi Hills på anbefaling af min dyrlæge + han fik hydroterapi og har aldrig haft problemer som voksen. Senere fik vi malamuten, som blev steriliseret, og vores dyrlæge rådede os til at beholde de samme kroketter til hende også, da de har færre kalorier. Min malamute kan ikke så godt lide kroketterne, nogle gange går hun to dage uden at spise. Jeg nævnte det for min dyrlæge, som sagde, at det er en nordisk hund, og at det ikke er så slemt. Hun gør mig ondt, fordi jeg kan se, at hun gerne vil spise (hun står i flere minutter over sin madskål og går så væk), og det er nu et par dage siden, at jeg gav hende nogle stykker ost på kroketterne, og hun spiser sin skål. Jeg blev derfor mere interesseret i kroketternes sammensætning, og jeg har undersøgt det på internettet. Jeg må indrømme, at da jeg så sammensætningen af Hills-kroketterne, som jeg har givet mine hunde i årevis, virker det ikke særlig betryggende (det føles lidt som kemisk produkt). Jeg har læst mange positive og negative anmeldelser om kornfrie kroketter. Jeg har derfor købt en pose Orijen med 6 fisk, men jeg er lidt bange for at give dette produkt til mine hunde, især for hvad jeg har læst, at bælgfrugter ikke er så gode og kan forårsage hjerteproblemer, og også at for meget protein i et tørt foder kan forårsage urinproblemer. Jeg er forvirret. Hvis du har nogle meninger eller erfaringer at dele, vil jeg gerne høre :-) Jeg vil det bedste for mine hunde
3 beskeder
aurélia
Jeg takker dig meget for dit vidnesbyrd. Jeg har også kontrolleret sammensætningen af de godbidder, jeg gav mine hunde af og til, og jeg er chokeret. Mellem Hill's foder, som jeg virkelig troede var af fremragende kvalitet, og godbidderne, indser jeg, at der ikke var noget godt i deres kost, selvom jeg troede, jeg gjorde det rigtigt. I øvrigt har min labrador altid haft hudproblemer (meget tør pels, der lignede skæl, og ofte eksem, der altid blev behandlet med creme baseret på kortison). Jeg tror, at vores dyrlæge ikke vidste mere, end vi gjorde. Jeg skulle have interesseret mig tidligere for, hvad deres mad indeholdt. Det er virkelig synd, at mange mennesker ignorerer, hvad de giver deres hund, fordi deres dyrlæge har anbefalet det ene eller det andet foder. Tak for anbefalingerne, jeg vil straks se på de foderprodukter, du har anbefalet :-) Tak igen
3 beskeder
aurélia
Tak for dine råd, jeg tager dem til efterretning :-) Da vi forsøger at gøre det bedste for vores hunde. Nu med lidt eftertanke og forskning forstår jeg bedre de små problemer med min labrador. Men jeg finder det helt chokerende, at dyrlægerne ikke søger dybere. Når vi går til dem med et problem, er det straks anti-inflammatorisk indsprøjtning med antibiotikabehandling eller creme baseret på kortison eller andre produkter, der ikke er særlig gode for sundheden. Jeg føler mig skyldig ved at vide, at jeg i årevis faktisk gav dem "usunde ting". Hvad angår vaccinationen, må jeg sige, at vi altid har haft tillid til dyrlægerne med den tro, at de var bedst placeret til at rådgive os om vores dyr. Vi har altid vaccineret vores hunde hvert år, og jeg har aldrig stillet spørgsmål ved det, for da det var min dyrlæge, der mindede os om det, stolede vi blindt på ham. Men det er sandt, at når man tænker lidt over det, virker det ikke særlig sundt. Jeg er glad for at få tilbagemeldinger som dine, der får mig til at stille de rigtige spørgsmål. Det er dejligt at dele oplevelser, for det er det, der får os til at stille spørgsmål ved, hvad der er bedst for vores dyr. Jeg er glad for at vide, at din lille hund har det bedre i dag, og når jeg ser mennesker som dig, giver det mig håb om, at vores dyr en dag vil blive bedre behandlet. Jeg ønsker dig også meget lykke og en rigtig god dag. Aurélia