Fodring og ideel bopæl til min unge Mini Lop kanin?

Megan
1 beskeder
megan
Hej alle, Mit navn er Megan, og jeg har lige fået en sød Mini Lop-kaninunge i gave, der er 3 måneder gammel. Jeg har fået anbefalet Crau-hø, men jeg spekulerer på, om det er det bedste valg for hende, og hvordan jeg bedst balancerer hendes kost. Er Crau-hø nok, eller skal man variere med andre typer hø? Hvilke pellets er bedst egnede til en Mini Lop under vækst? Hvilke friske grøntsager anbefaler I, og fra hvilken alder kan hun spise dem? Udover hendes kost vil jeg gerne skabe et komfortabelt område for hende. Hvilken type habitat ville være bedst egnet til en Mini Lop indendørs? Skal man foretrække en åben indhegning eller et rummeligt bur med fri adgang? Hvilke materialer og tilbehør anbefales til hendes trivsel? På forhånd tak for jeres råd!
Céline
91 beskeder
céline
Hej Megan :) Mens vi venter på de bedste anbefalinger fra det aktive fællesskab, inviterer jeg dig til at se vores ekspertråd på ZOOMALIAs blog dedikeret til kæler kaniner: https://www.zoomalia.com/blog/lapin-c-34/p/1/ Hav en dejlig dag, Céline fra Zoomalia.
Olivia
6 beskeder
olivia
Hej Mégan, Jeg anbefaler at prioritere en modulopbygget indhegning til din kanin, med en rektangulær bakke (til katte) for at lære den renlighed. For nemmere tilgængelighed kan du placere dens hø ovenpå, da kaniner har tendens til at lave afføring, mens de spiser.
Olivia
6 beskeder
olivia
Hø fra Crau er meget godt, men også meget rigt. Det skal reduceres i voksenalderen for at undgå for meget calcium (ikke godt for urinvejene hos vores voksne kaniner). Jeg har også en minilop på næsten tre måneder. Jeg blander Crau-hø og eng-hø
Olivia
6 beskeder
olivia
Mellem 6 og 8 måneder kan du begynde overgangen til voksenfoderpiller. Du kan give den 2% af dens voksenvægt i piller om dagen og 8% af dens voksenvægt i grøntsager/urter om dagen. Hvis du ønsker en kost udelukkende bestående af grøntsager, så er det 10% af dens vægt om dagen. Hø skal altid være tilgængeligt efter behov.

Cookie-politik
Vi beder om din tilladelse til at bruge cookies eller lignende værktøjer til at gøre det lettere for dig at handle på vores hjemmesideVi bruger cookies eller lignende værktøjer til at lette dine køb på vores side, forbedre din brugeroplevelse, levering af personliggjort reklame, statistikker for at forståhvordan vores kunder bruger vores tjenesterVores betroede partnere(Google, Meta, TikTok, Squadata, Bing, Criteo)bruger også disse værktøjer til reklameformål som en del af vores vores visning af personaliserede eller ikke-personaliserede reklamer.Du kan til enhver tid ændre dine cookie-præferencertilgængelig fra din konto.
Brug og formål med behandling af dine data
Vi beder om din tilladelse til at bruge cookies eller lignende værktøjer til at gøre det lettere for dig at.... Læs mere om det
Indstil dine valg Jeg accepterer Fortsæt uden at acceptere
Zoomalia-appen Med Family'z optjener du +50 pts for hver ordre, og få besked om ordresporing i realtid
Zoomalia-appen Boost din kat med Zoomalia-appen !1000 pts for hver download og +50 pts for hver ordre