Spørgsmål, produktdiskussioner Stérilisator med UV EHEIM reeflexUV

80% kunder

anbefaler dette produkt

40 svar
Cindy
1 beskeder
cindy
Jeg har en JBL 702e pumpe, og jeg har fået anbefalet at købe en Eheim 350 sterilisator til et 159L akvarium. Kan du fortælle mig mere om det og hvordan det installeres sammen med pumpen? Jeg forstår ikke hele systemet. Mit vand er faktisk helt grønt, og jeg kan ikke se noget igennem det. Tak for dine svar.
Michel
472 beskeder
michel
Nej, kørselsretningen er ikke relevant. Brug med måde. Michel
Philippe
1 beskeder
philippe
Hej, Er retningen af cirkulation vigtig, indgangen af vand fra toppen er mere praktisk for mig. Mange tak på forhånd.
CHRISTOPHE
3 beskeder
christophe
Hej, installeres dette filter før indløbet af vandet i pumpen eller ved udløbet af vandet fra pumpen? Er Reflex 500 i princippet god for en 330 liter tank? Tak.
Michel
472 beskeder
michel
Hello At the exit of the filter, this prevents cashing the sterilizer. Michel
CHRISTOPHE
3 beskeder
christophe
Tak Michel det var hvad jeg tænkte
patrice
2 beskeder
patrice
Hej, jeg har et Eheim Pro 3 600 filter med en kapacitet på 1250 liter i timen. Hvilken UV-sterilisator vil I anbefale?
Med venlig hilsen
Maxime
5 beskeder
maxime
Hej, jeg har et akvarium på 200L med den følgende pumpe: JBL CristalProfi e902 til akvarier fra 90 til 300 liter med et flow på 900 l/h. Jeg bemærker, at EHEIM UV 350 filteret er passende til mit akvarium, da volumen spænder fra 80 til 350 liter, men det er dog angivet, at for dette filter er den anbefalede pumpeflow op til 400 l/h, hvilket er lavere end min pumpes kapacitet, som ellers passer til mit akvarium. Er dette det rigtige filter at tage i betragtning af mine specifikationer? Vil UV-systemet fungere korrekt? Mange tak for din hjælp. Venlig hilsen, Maxime
Maxime
5 beskeder
maxime
Hej, Tak for din tilbagemelding ... Jeg er derfor i en blindgyde ... Fordi pumpen er et rør 12/16 og derfor ikke kompatibel med reeflex UV Eheim 500. Af den grund ved jeg ikke, hvilken reeflex UV Eheim der er kompatibel i mit tilfælde. Med venlig hilsen, Maxime OURADOU
Mireille
4 beskeder
mireille
Hej, jeg har et 360 liters meget beplantet akvarium, hvortil jeg har to JBL filtre. Et e1502 og et e902. Jeg havde et problem med grønt vand, en rigtig ærtesuppe. Jeg købte Eheim Reeflex UV 500 filteret. Da jeg ikke havde en adapter til at øge diameteren på min udløbsslange, installerede jeg det på mit e1502 filter. Det grønne vand forsvandt på 4 dage (krystalklart vand). Siden da, efter at have haft et nyt begyndende problem med grønt vand, installerede jeg mit UV filter på mit JBL 902 med to Eheim adaptere for at tilpasse min udløbsslange 12/16 til en slange 16/22 (UV 500 filteret tilpasses 16/22), ingen lækager. For at eliminere bakterier, siger nogle, at effekten er lidt lav ... Eheim anbefaler i dette tilfælde en gennemstrømning på 400 l/timen for UV 500 filteret. Idet et ekstern filter mister omkring 30% af gennemstrømningen med filtermaterialer, er jeg på omkring 600 liter/time med e902. Enten vil jeg reducere mit filter's hastighed i behandlingstiden eller installere mit filter på en lille pumpe med lav gennemstrømning ... En anden løsning er at vælge modellen over, men det er dyrere ...
Maxime
5 beskeder
maxime
Tak for din feedback. Kunne du fortælle mig, hvilke adaptere du brugte til at skifte fra en pumpeudgang med en diameter på 12/16 til 16/22? På forhånd tak.
Michel
472 beskeder
michel
fordelen ved Sunsun er, at der ikke er nogen fittings, der begrænser filterets ydeevne, ingen risiko for lækage, nemt at installere. Og meget billigere og pålideligt.Michel
Mireille
4 beskeder
mireille
EHEIM Reduktionsbøsning fra Ø16/22mm til Ø12/16mm.REF 4004980Jeg ville sætte et billede ind, men det lykkes mig ikke.
Mireille
4 beskeder
mireille
Bare en lille præcision, det er faktisk nødvendigt at stoppe UV-filtret, når det ønskede resultat er opnået. Det må ikke lade det køre kontinuerligt. Der er risiko for at svække det levende ved at reducere dets immunforsvar. Det er bedst at placere det lodret, hvis det er muligt, for at undgå tilsmudsning. Selvom det sagtens kan fungere horisontalt. Hvis du har et problem med grønt vand, overvej måske at øge din filtreringskraft. En JBL e902 til 200 liter er måske lidt i underkanten. Derfor har jeg personligt tilføjet et e902 filter udover 1502. Og først og fremmest anbefaler jeg - baseret på erfaring og hvis du ikke allerede har gjort det - at tilføje sintomec filtermedier (1 liter) i stedet for skum i en af kurvene (2. etage fra bunden efter de medfølgende filterkugler).
Mireille
4 beskeder
mireille
Jeg ved ikke, hvor gammel din pumpe er, men hvis den fungerer godt, er det bedst at beholde den og tilføje en anden pumpe. Der er flere fordele: Hvis en pumpe går i stykker eller lækker, forhindrer den anden pumpe en katastrofe, og man udskifter kun den defekte pumpe, hvilket er mindre omkostningsfuldt. Cirkulationen er bedre. Du kan placere en udløbsrør tæt på indsugningsrørene og et udløbsrør i det modsatte hjørne, mens du stadig sikrer, at cirkulationen sker i samme retning. Det er bedre at sætte UV-filteret på en mindre kraftfuld pumpe, ellers vil vandets gennemstrømningshastighed være for høj, og UV-filteret ikke effektivt. Hvis du køber et e702-filter, for eksempel, bør du installere UV-filteret på dette med en adapter. UV-filteret vil være endnu mere effektivt end på e902. Diameteren på indgangs- og udgangsrørene (til UV-filteret) på 16/22 gør, at jo større den er, desto mindre kraftfuld er vandets gennemstrømning, hvilket gør UV-filteret mere effektivt. Jo mindre diameteren er, desto mere kraftfuld er strålen, hvilket skal undgås i dette tilfælde (heraf fordelen ved efter min mening at have en stor diameter dér, hvor vandet passerer gennem UV-filteret). Godt, jeg ved ikke, om mine forklaringer er meget klare...
Maxime
5 beskeder
maxime
Ja det er meget klart. Tak igen for dine råd.
Françoise
2 beskeder
françoise
Jeg har et 66l akvarium af mærket Raskoll, og mit vand er konstant grønt. Er det dette produkt, jeg har brug for?
loic
2 beskeder
loic
Hej. Kan man installere en 800 sterilisator på en 2080 pumpe med to sugeudgange
Zoomalia
11381 beskeder
zoomalia
Hej, Valget af steriliser vil afhænge af størrelsen på dit akvarium. Med venlig hilsen Zoomalia-holdet
YANNICK
2 beskeder
yannick
Hej, Jeg har læst, at dette steriliseringsapparat ødelægger mikroalger og andre bakterier, men hvad sker der med de "nyttige" bakterier, vi tilføjer til akvariet? Jeg vil gerne have mere information, inden jeg beslutter mig, på trods af de gode anmeldelser. Med venlig hilsen, Yannick
Frédéric
1 beskeder
frédéric
Hej, jeg har lige installeret Eheim UV 350. Mit vand var ikke uklart, men jeg installerede det for at bekæmpe sorte penselalger, men nu er mit vand blevet mælkehvidt. Er det normalt eller ej? Tak
Helene
1 beskeder
helene
Hej, Jeg har et 60 liters akvarium med et lille internt filter. Hvilken UV-sterilisator skal jeg vælge for minimal pladskrav og hvilken filtreringshastighed anbefales? Med venlig hilsen
JOEL
1 beskeder
joel
Hej, kan vi tilslutte REEFLEX UV-sterilisatoren til et professionelt filter 3 2073, og hvordan tilsluttes det? Tak for at svare mig tilbage.
mickael
2 beskeder
mickael
Hej, med UV 350 og Ecco Pro 300 bør du måske overveje at sænke flowet på det eksterne filter, som kører på 750 liter i timen, og køre UV'en i en vis periode afhængigt af dine behov. For et 175 liters reeftank kan en passende driftstid for UV'en overvejes at være mellem 8 til 12 timer om dagen, men det afhænger også af lysforholdene, og om du oplever problemer med algevækst eller vandklarhed. Juster filteret, så vandet har tid til at blive behandlet effektivt af UV'en.
mickael
2 beskeder
mickael
Jeg har ikke fundet nogen specifik information om kompatibiliteten mellem UV Reflex 350 og Eheim Eco Pro 300-filteret i de uploadede dokumenter. Det anbefales at konsultere producentens manualer eller support for begge produkter for at sikre korrekt kompatibilitet og installation.
Zoran
1 beskeder
zoran
Hej, jeg har et akvarium på 200L udstyret med et eksternt EHEIM 2224-filter - 700 l/h, og jeg vil gerne installere en UV-behandling for at sterilisere vandet og for at bekæmpe alger, når de opstår. Vil en Reeflex UV 350 være tilstrækkelig, og kan jeg tilslutte den direkte til min pumpes kredsløb, og hvor lang tid pr. dag eller permanent?Tak.
Zoomalia
11381 beskeder
zoomalia
Hej, ja, 350 er tilstrækkelig, men du skal lade den køre 6 timer om dagen, helst 3 x 2 timer. Venlig hilsen, Team Zoomalia
Julie
1 beskeder
julie
Hej, leverer du de nødvendige fleksible rør sammen med apparatet ved levering? Hvis ikke, hvilken størrelse rør skal jeg forberede? Tak til dig, med venlig hilsen,
Zoomalia
11381 beskeder
zoomalia
Hej, Slangen medfølger ikke, da den skal tilsluttes et filter eller en cirkulationspumpe. Det er en slange 12/16 til reeflex 350 og 16/22 til de to andre. Med venlig hilsen, Sandy fra Zoomalia
Robert
1 beskeder
robert
Hej,Jeg overvejer at købe en reflexuv 800 sterilisator.Mit akvarium indeholder 500l, og filtrering sker via et eheim 2078 eksternt filter med en flow på 1850l/h.Vil flowet fra pumpen ikke reducere steriliserens effektivitet?Hvis flowet er et problem, vil køb af USB-interface til eheim filteret gøre det muligt for mig at programmere et reduceret flow i en vis periode?Ellers, hvad er anbefalingerne for brugstid uden at svække fiskens forsvar?Tak
Zoomalia
11381 beskeder
zoomalia
Hej, Strømningen skal ligge mellem 600 og 1200 L/H. Det ideelle er at bruge en bypass (som man selv laver) for at regulere strømningen uden at miste filtreringseffektivitet. Venlig hilsen, Zoomalia teamet
mickael
1 beskeder
mickael
Hej, jeg har et akvarium på 65 liter med 4 japanske guldfisk, og jeg vil gerne vide, om dette produkt ville være effektivt til mit akvarium for at reducere vedligeholdelsen. Jeg er også ved at lave et akvarium på 180 liter. Ville dette produkt være effektivt til mit akvarium? Tak for alle mulige råd.
Zoomalia
11381 beskeder
zoomalia
Hej, Anvend JBL NitratEx i filteret, giv ikke for meget mad. Venlig hilsen, Maxine fra Zoomalia
sebastien
2 beskeder
sebastien
Hej, jeg har et akvarium på 300L udstyret med et eksternt filter, cristalprofi E1501 greenline, og jeg vil gerne tilføje en UV-behandling for at sterilisere vandet, inden jeg tilføjer nye fisk, og til at behandle alger ved deres opståen. Vil reeflexUV 350 være tilstrækkelig, og kan jeg tilslutte den til min pumpes kredsløb, eller har jeg brug for en ekstra lille pumpe?
Tak.
Zoomalia
11381 beskeder
zoomalia
Hej, Dit system bør være tilstrækkeligt til reeflex 350. Med venlig hilsen, Zoomalia-teamet

Cookie-politik
Vi beder om din tilladelse til at bruge cookies eller lignende værktøjer til at gøre det lettere for dig at handle på vores hjemmesideVi bruger cookies eller lignende værktøjer til at lette dine køb på vores side, forbedre din brugeroplevelse, levering af personliggjort reklame, statistikker for at forståhvordan vores kunder bruger vores tjenesterVores betroede partnere(Google, Meta, TikTok, Squadata, Bing, Criteo)bruger også disse værktøjer til reklameformål som en del af vores vores visning af personaliserede eller ikke-personaliserede reklamer.Du kan til enhver tid ændre dine cookie-præferencertilgængelig fra din konto.
Brug og formål med behandling af dine data
Vi beder om din tilladelse til at bruge cookies eller lignende værktøjer til at gøre det lettere for dig at.... Læs mere om det
Indstil dine valg Jeg accepterer Fortsæt uden at acceptere
Zoomalia-appen Med Family'z optjener du +50 pts for hver ordre, og få besked om ordresporing i realtid
Zoomalia-appen Boost din kat med Zoomalia-appen !1000 pts for hver download og +50 pts for hver ordre