Spørgsmål, produktdiskussioner Superfish Edderkop rod til akvarium
4 svar
1 beskeder
christophe
Hej, jeg har en slags gennemsigtig skimmelsvamp på mine rødder, hvad skyldes dette? Derudover har rødderne gjort vandet i min bakke brunt, og jeg vil gerne have det krystalklart, er der en måde at gøre dette på? Med venlig hilsen.
472 beskeder
michel
TRADUCTION "Hej, det er ikke alvorligt, det er bare bakterier, som forsvinder, når fiskene ankommer. Generelt, før man introducerer en rod, koger man den, og hvis det ikke er muligt på grund af størrelsen, lader man den trække i flere uger, mens man regelmæssigt skifter vandet. Det er værd at vide, at fiskene godt kan lide ravfarvet vand, da det får dem til at føle sig trygge." - Michel
1 beskeder
olivier
Hej, det er helt normalt. Skimmelsvampen forsvinder af sig selv
1 beskeder
franck
Præcist, og hvis du har rejer eller snegle, elsker de det og vil rense geléen. For at klarlægge vandet skal du filtrere nogle dage med aktivt kul, så længe der er til stede tanniner. For at undgå farvning af vandet er det bedst at købe rødderne meget tidligt og lade dem trække så længe som muligt, inden de bruges til at fjerne så mange tanniner som muligt. Jo færre tanniner der er, desto mindre vil vandet være farvet ved start af akvariet.
2 beskeder
eric
Det er normalt, at der opstår skimmel; det betyder bare, at din rod bliver beriget med sin egen bakterieflora og svampe, som hurtigt vil forsvinde. I værste fald vil snegle og rejer hurtigt spise det.