Spørgsmål, produktdiskussioner Osmoseur Watsea pour akvarium
41 svar
2 beskeder
alexandre
Hej, jeg har lige installeret min 100-gallon osmoseanlæg, men jeg opdagede, at jeg ikke havde de to stykker til at fastgøre det til væggen. Er det normalt? Hvad skal jeg gøre? Tak for dine svar!
9 beskeder
ingrid
Hej Hvad er forskellen mellem 50 og 100 gallons? Giver 100 gallons et bedre resultat i TDS? Med min 50 gallons har jeg en TDS på 18, hvad kan jeg tilføje som en patron for at opnå en lavere TDS mellem 5 og 10? Tak på forhånd for svaret

8 beskeder
morgane
Hej, jeg ønsker at købe denne model af Watsea 50gallons osmoseanlæg til mit akvarium. Ved du, om alle filterpatronerne følger med denne model? (Faktisk sælges de nogle gange separat med andre modeller...) På forhånd tak for dit svar. Venlig hilsen
1 beskeder
anaïs
Hej, ja de er leveret. Jeg bestilte det for 2 måneder siden, der var membranen + de 2 filterpatroner. Anaïs
1 beskeder
bastian
Osmoseanlæg komplet, sedimentpatron + kulpatron allerede indsat, membranpatronen er i sin emballage, skal bare pakkes ud og indsættes
1 beskeder
florian
Hej, jeg har købt en osmoseapparat fra Watsea til et 50-gallon akvarium og har opsamlet 450 ml osmotisk vand ud af 85 liter afspildsvand uden nogen lækager og med et tryk på 4 bar - er det normalt?
1 beskeder
alain
Hvis du ikke har et minimumsafkast på 20%, er der noget galt.
1 beskeder
renée-claire
Hej! Jeg har installeret min osmoseanlæg på 190 l. Jeg har brugt det i 3 dage. I dag har jeg testet N2 og N3 på mit osmosevand. Jeg bemærker, at osmoseanlægget ikke har ændret noget vedrørende disse to kriterier. Osmosevandet har samme niveau af dioxid og nitrit som vandet fra hanen. Jeg er meget overrasket.
4 beskeder
rene
jeg har intet problem på dette niveau, måske en dårlig tilslutning
472 beskeder
michel
Hej Før første brug af osmoseapparatet anbefales det at lade det køre uden belastning, det vil sige med hanen åben, i mindst en halv time. Før hver brug lader jeg det køre uden belastning i 5 minutter for at rense membranen. Michel
3 beskeder
gerard
Hej, for mig strømmer vandet hurtigt i det røde og hvide rør, og når jeg tester det, forbliver dets egenskaber som ledningsvandens?
2 beskeder
christelle
Hej, har du sørget for at den lille hvide hane (med blå håndtag) er i lukket position?
3 beskeder
gerard
Hej, selv når hanen er lukket, løber vandet hurtigt i rørerne, og det er endda den røde, hvor det løber lidt langsommere, og vandet der kommer ud er ikke afmineraliseret.
3 beskeder
alain
Hej Hvordan fjerner man de røde endestykker for at tilslutte slangerne? Mange tak på forhånd Med venlig hilsen Alain carlier
1 beskeder
stephane
Hej, jeg havde faktisk samme problem, og jeg opdagede, at hver "ende" med en rød hætte er en slags klip. Du vil bemærke, når du trækker i den, kan du se 2 dele, hold den øverste del nede, og den vil komme let af; det er som en dobbelt sikkerhed.
1 beskeder
sophie
Du skal trykke og trække på dem samtidig for at få dem ud uden at tvinge. Du har normalt alt detaljeret i brugervejledningen
3 beskeder
alain
Tak til alle, det er faktisk ikke svært, når man har forstået fremgangsmåden. Alain Carlier
1 beskeder
pauline
Hej, jeg er måske dum, men jeg kan ikke fjerne de små røde kapsler, når jeg har fjernet den blå ring. Kan du give mig dit tip eller henvise mig til en demonstrationsvideo? Jeg takker dig på forhånd,
3 beskeder
bruno
Jeg har lige testet min nyligt ankomne osmosemaskine. Det behandlede vand drypper ud, mens en konstant strøm løber ud gennem afløbet, selvom ventilen er "lukket". Er det normalt??? Jeg frygter, jeg er langt fra den annoncerede strøm (190 l/dag) med dette dryppen! Tak!
472 beskeder
michel
I bedste tilfælde er det 190 liter/dag, når vandtemperaturen er 20° og trykket er omkring 5 bar.Michel
7 beskeder
jean
Ventilen skal faktisk være lukket. Åben, den gør det muligt at skylle membranen periodisk igennem. Hvis din patron er korrekt placeret, har du sandsynligvis et utilstrækkeligt tryk i røret. Hos mig, med et tryk på lidt over 3 bar, opnår jeg 20 liter osmosevand på 80 minutter, hvilket svarer til den angivne flowrate (100 gallons).

3 beskeder
magali
Er det nødvendigt at lade omvendt osmoseanlæg forbundet til en vandtilførsel, eller kan det afbrydes efter hver brug?
1 beskeder
julien
Hej, Jeg tillader mig at kontakte dig, fordi jeg har et spørgsmål om osmoseenheden Osmoseur Watsea 50 gallons, 190 l/j. Hvad er GH og KH ved udgangen af denne osmoseenhed? På forhånd tak. Hav en fremragende dag
1 beskeder
youssef
Goddag min basale vand er for kalkholdigt, for hårdt 0,7 EC. Jeg har testet vandet ved udgangen af omvendt osmoseanlæg, jeg har 0,0 EC, så anlægget fungerer perfekt, selvom mit vand er 12 grader om vinteren. Det renser alt.
1 beskeder
alexandre
Jeg får et vand med en KH på 0°d og en GH
4 beskeder
rene
Man skal have et minimumstryk for at det fungerer :) i mit tilfælde to bar, men det er virkelig et minimum, under det skal man tilføje en booster.
2 beskeder
doriane
Hej, Omvendt osmoseanlægget skal tilsluttes en vandudgang og opsamles i en beholder? For jeg ser, at der er nogle med meget mere flow. Nogle mennesker tilslutter det direkte med akvarievandet?