Hund meget påtrængende, nogle ideer?
5 svar
6 beskeder
prénom
Hvis du vil lave forskning, er det sandsynligvis et tilfælde af sekundær hyperattachment (der skal være en del oplysninger om det på internettet). Det kan behandles gennem adfærdsterapi. Vi kan tilføje en medicinsk behandling alt efter oprindelsen af forstyrrelsen. Jeg anbefaler stærkt, at du starter en terapi med en træner/adfærdspsykolog. Du ser ud til at have den rigtige adfærd, men for at uddanne det effektivt har du brug for hjælp fra en professionel. Det er kompliceret at genopdrage en voksen (ung voksen), der har adopteret en vis adfærd.
4 beskeder
jessica
Tak for dit svar. Jeg vil undersøge det nærmere og se, hvad jeg kan gøre. Du nævnte behandling, tænker du på en form for angst? Planter? Hvad jeg ikke har nævnt, er at der ikke er noget problem med adskillelse, bare så du ved det. Tak

9 beskeder
evelyne
Hej, måske sammen med Bach blomster
6 beskeder
prénom
Ja, det er helt rigtigt. HS-lidelsen er meget ofte et symptom på angst (der findes flere typer) eller depressioner (ligeledes, flere typer). Jeg tror ikke, der er tale om depression i jeres tilfælde. Jeg hælder mere til en angstlidelse (prognosen skal præciseres ved at analysere dens generelle adfærd). Hvis jeg har ret, finder din ængstelige hund ro hos dig, den føler sig tryg ved at holde tæt ved dig. Du kan starte med at konsultere din dyrlæge, som kan stille en første diagnose. Men klart terapi med en adfærdsbehandler synes mig uundgåeligt. For medicinsk behandling er der "DAP", som er baseret på beroligende feromoner. Der er også kosttilskud (Anxitane, Zylkène), som også er beroligende. Hvis tingene ikke forbedrer sig, findes der anxiolytika og antidepressiva til menneskebrug, men som fungerer godt til hunde. At se med dyrlægen. Planter er meget gode, det er naturligt, jeg anbefaler at bruge dem. Som supplement til terapi selvfølgelig. Planter til mennesker for eksempel: Valerian, escholtzia. En adfærdsterapi støttet af en behandling baseret på planter (helst) eller medicin, angstdæmpende eller antidepressiva. Det burde berolige din hund.
4 beskeder
jessica
Tak for dit svar. Med tilbageblik ville angst faktisk være sandsynligt. Vores anden hund, en gammel fyr på 14,5 år, døde i marts i år, han var selvfølgelig der, da vores store kom (juni 2020), og vi følte, at det påvirkede ham. Men måske påvirkede det ham mere, end vi troede.
4 beskeder
jessica
Tak for dit svar Evelyne. Jeg har aldrig forsøgt, hvorfor ikke