Hvilket tæppe, sele... Til en mastiff
2 svar
2 beskeder
angelique
Tak for rådene. Til selen tænkte jeg på en fra Animalin (undskyld for konkurrence, men de er kun tilgængelige hos dem selv) med en fastgørelse foran på brystet, der glider let. Jeg troede, at med dette kunne han ikke lægge hele sin vægt for at trække? Men det er på markedet at gå pænt uden at trække, det er det, vi vil forsøge at lære, det begynder at komme stille og roligt, jeg arbejder med den venlige og positive clicker-træningsmetode, som jeg selv opdager, og det ser ud til at virke godt. Endnu en gang tak

11 beskeder
lucie
Ja, han vil bruge mindre kraft end med en traditionel sele, men det er op til dig, og hvis du arbejder med klikkertræning og det giver gode resultater, så godt for dig, og du har ikke nødvendigvis brug for et halsbånd, men når han kan løbe frit uden snor, er vores hunde alligevel mere komfortable.
Personligt har jeg aldrig brugt en sele til mine hunde, kun halsbånd, med stemmen og kæl som belønning, hvad enten det er for at gå pænt ved siden af, sidde, ligge, blive på stedet...
Jeg har aldrig brugt godbidder til træning, fordi det ikke hjælper med at styrke båndet mellem ejer og hund, og dette følelsesmæssige bånd er vigtigt, han fa

11 beskeder
lucie
man bør undgå at skabe et bånd kun for belønningens skyld, men dette er kun min mening. Der har du det. held og lykke