Stor begivenhed i begyndelsen af året 2018 inden for dyrevelfærdssektoren, Fondation 30 Millions d’Amis præsenterer sit nye logo!
Det bevarer det grundlæggende, nemlig den røde farve og fremhævelsen af tallet “30”, men understreger frem for alt fondens eksistensgrundlag: beskyttelsen af dyr.
Faktisk, i forgrunden finder vi tallet “30”, men nu omformet. Midten af nullet, der normalt er rund, erstattes af silhuetten af en hund, mens konturerne af det samme tal repræsenterer en menneskelig beskyttende arm, der omfavner dyret. Echoet af et menneske/dyr forhold, der er medfølende og venligt.
Et andet symbol, hunderacen er genkendelig blandt tusinde og trækker på fondens symboler ved at hylde Mabrouk, Mabrouk Junior og Mabrouka, Tyske Hyrder, der skiftedes til at være uadskillelige maskotter for 30 Millions d’Amis.
Endelig, afsløringen af denne nye højt symbolske identitet er også en ideel mulighed for at fremhæve sine kampe og missioner til fordel for dyr: Beskytte, Redde, Forsvare, Skaffe, Lovgive og Oplyse.
Fondation 30 Millions d’Amis
Oprettet i 1976 af et par, der elskede dyr og engagerede sig i deres forsvar, er 30 Millions d’Amis først og fremmest et kultprogram helt dedikeret til dyr. På grund af det vigtige budskab blev et magasin lanceret i 1978, og i 1982 blev en forening dannet, Foreningen til Beskyttelse af Kæledyr (ADAC). Endelig, i 1995 blev ADAC til Fondation 30 Millions d'Amis og fik status som offentlig gavn.
Marine D.