Adoptere et kæledyr som studerende: en god eller dårlig idé?

Intet svar
Emma
1 beskeder
emma
Godaften alle sammen,

Nå, det har været et par måneder, hvor jeg har ønsket at adoptere et kæledyr som studerende, jeg vil fortælle jer mere, så I kan fortælle mig, om I synes, det er en god idé eller ej.

Jeg er førsteårs jurastuderende, jeg har altid haft dyr (hvad enten hos min far eller min mor), og jeg har også arbejdet som petsitter i 3 år. Til mine studier er jeg flyttet til byen i en lejlighed på 20 m².

I bund og grund er jeg passioneret for hunde, hundepsykologi, dog dancing, positiv hundetræning osv., men selvfølgelig er det umuligt at have en hund i en 20 m² lejlighed!

Oprindeligt skulle jeg have min kat tilbage, som jeg reddede fra en vis død sidste juni fra gaden; da han voksede, viste det sig, at han er meget nervøs og aktiv, ifølge min dyrlæge har han absolut brug for adgang til det fri for at kunne kanalisere sig selv (så han kan jage osv., fordi han har en meget stærk jagtinstinkt på grund af sin vanskelige start på livet, hvor han måtte jage for at overleve).

Så desværre for mig måtte jeg lade ham blive på landet hos min far, selvom jeg ved, det er for hans bedste (og selvom min far hemmeligt er meget glad for at have hans selskab haha).

Jeg er derfor for første gang i mit liv uden dyr, og det tynger mig ... Jeg vil virkelig gerne adoptere, men jeg ved ikke, hvilken art jeg skal vende mig til ... Vel vidende at jeg ikke vil adoptere en kat, da jeg allerede har min, og det virker helt åndssvagt at adoptere en ny, som måske ikke vil kunne lide livet i en lejlighed heller.

Med hensyn til gnavere ønsker jeg ikke et dyr, der larmer om natten, for i min lejlighed har jeg ikke noget rum, hvor jeg kan sætte det, så det ikke vækker mig.

Jeg overvejede en kanin, men jeg ved ikke, om den kunne leve alene? Eller hvis jeg tager to, vil de så have nok plads? Eller er der et andet dyr, der passer bedre til min livsstil?

Vel vidende at hvis jeg adopterer en kanin, vil den have frihed, når jeg er til stede, og være i en indhegning, når jeg er fraværende.

Jeg er væk mellem 3 og 5 timer om dagen til undervisning og er hjemme til frokost. Jeg ønsker virkelig et kæledyr, der kan komme ud og kramme, så ærligt talt frister mus, hamster osv. mig ikke rigtig.

Beklager den lange besked, men jeg vil virkelig gerne have andres synspunkter, så min beslutning er så velovervejet som muligt.

Tak på forhånd for at have læst dette, og jeg ser frem til jeres svar med spænding ;)

Cookie-politik
Vi beder om din tilladelse til at bruge cookies eller lignende værktøjer til at gøre det lettere for dig at handle på vores hjemmesideVi bruger cookies eller lignende værktøjer til at lette dine køb på vores side, forbedre din brugeroplevelse, levering af personliggjort reklame, statistikker for at forståhvordan vores kunder bruger vores tjenesterVores betroede partnere(Google, Meta, TikTok, Squadata, Bing, Criteo)bruger også disse værktøjer til reklameformål som en del af vores vores visning af personaliserede eller ikke-personaliserede reklamer.Du kan til enhver tid ændre dine cookie-præferencertilgængelig fra din konto.
Brug og formål med behandling af dine data
Vi beder om din tilladelse til at bruge cookies eller lignende værktøjer til at gøre det lettere for dig at.... Læs mere om det
Indstil dine valg Jeg accepterer Fortsæt uden at acceptere
Zoomalia-appen Med Family'z optjener du +50 pts for hver ordre, og få besked om ordresporing i realtid
Zoomalia-appen Boost din kat med Zoomalia-appen !1000 pts for hver download og +50 pts for hver ordre