Aggressiv kanin
2 svar
2 beskeder
pepou
Hej, jeg har haft en hun-kanin i et år, som jeg købte i april 2011 fra en dyrehandel. Hun var cirka 4 måneder gammel. Da jeg købte hende, lagde jeg ikke rigtig mærke til, om hun var sund. Efter en uge bemærkede jeg mange nys og tog hende til dyrlægen, som bekræftede, at hun havde coryza! Jeg behandlede hende med alt den medicin, dyrlægen gav mig. Hun var sød og lod sig let manipulere. Efter at hun blev rask, blev alt normalt, og jeg kunne nemt kæle hende. Men gradvist forværredes hendes adfærd. Hun er blevet aggressiv, og jeg kan ikke længere lægge min hånd ind i buret, uden at hun bider eller kradser mig. Hun vil ikke lade sig kæle, går i cirkler i buret, når jeg forsøger at fange hende, kæle hende eller give hende mad, og endda når jeg går forbi buret, knurrer hun også. Jeg har altid været opmærksom på hendes behov, hun har en stor indhegning, og hendes sovebur er ikke lille. Hun er ikke sammen med andre kaniner. Jeg ved ikke, om hun er dominerende i sit bur eller ej, for i andre bure eller indhegninger er det det samme. Jeg ved ikke længere, hvad jeg skal gøre. Tak for dine råd.

18 beskeder
dylan
Hej
Dette problem sker ofte. Her er mit råd.
- pladser hende et sted, hvor hun aldrig har været, og giv hende lidt hø i hånden, prøv at kærtegne hende.
Giv os hurtigt en opdatering.
2 beskeder
pepou
Ja, jeg vil prøve, men det er ikke let at lade hende gå rundt, udenfor er der min hund, og hun kan let undslippe. Og indendørs har jeg ikke lov! Alligevel tak!