Spørgsmål, produktdiskussioner eSHa 2000 Behandling mod 18 sygdomme for fisk
6 svar
1 beskeder
jessica
Godaften, hvis jeg køber denne, behøver jeg så ikke købe den specielle med hvid prik? Tak.
5 beskeder
michele
Jeg har kun brugt Esha, og det var meget effektivt ved at følge doseringen nøje. Jeg har ikke brugt andre produkter.
5 beskeder
michele
Hej, kan man bruge Échange 2000 efter at have brugt et andet desinfektionsmiddel, som ikke var tilstrækkeligt effektivt. Skal man respektere en tidsforskel mellem de to produkter? Tak for oplysningerne.
1 beskeder
poirier
Hej, prøv at skifte vandet helt for din fisk. Brug derefter produktet, og fjern kullet fra din pumpe. Lad din aquariumpumpe køre. Dette skulle virke. Det virkede for min guldfisk, som snart er 6 år gammel.
1 beskeder
violette
Hej, har du kunnet identificere sygdommen, der påvirker dine fisk? Hvilke fisk er der tale om? Hvis det er skælløse fisk (Boetia, Corridoras, Ancistrus...) skal de foreskrevne doseringer på brugsanvisningen halveres, og behandlingen skal forlænges til det dobbelte antal dage. Det anbefales at filtrere resterne af den gamle medicin på kul, som tidligere nævnt i 3 dage. Efter dette "spytter" kullen det filtrerede indhold tilbage. Derefter kan du bruge Escha 2000. Dette produkt er meget effektivt til behandling af finråd, oppustethed blandt andet. Desværre er det ikke effektivt mod hvidpletssygdom. Du kan også bruge det forebyggende ved introduktion af nye planter eller nye fisk i halvdelen af de anbefalede doser. God pleje og lang levetid for dine fisk!
1 beskeder
geneviève
du skal nøje læse produktets brugsanvisninger. Det er altid angivet, hvad man skal gøre i slutningen af behandlingen. Jeg synes dog det er mere sikkert at filtrere med kul eller UV, og at også skifte vandet. Det afhænger også af dine fisk. Personligt bruger jeg det til discus og før enhver ny behandling tænder jeg UV i 5 dage. Men, jeg gentager, læs brugsanvisningerne, de er lavet til det. Held og lykke