Spørgsmål, produktdiskussioner Humus i kokosfibre Trixie Reptiland
29 svar
1 beskeder
saulnier
Hej, Jeg har et problem med min Coco, som jeg bruger til min leopardgekko's skjul, problemet er, at den er begyndt at mugne, og jeg ved ikke, om det er normalt, eller hvad jeg kan gøre for at forhindre, at det sker.
7 beskeder
niamh
det er fordi det er for fugtigt. det skal være fugtigt nok til, at det ikke bliver hårdt, men for fugtigt får det til at mugne
5 beskeder
fabrice
Godaften, Det er første gang, jeg bruger denne pakke af Trixie kokosnødhumus. Så snart min blok kom i kontakt med vandet og begyndte at rehydrere, begyndte en ret stærk lugt at komme fra den. Jeg er klar over, at det ikke er muligt men når jeg rører i blandingen, får det mig næsten til at tænke på en "kemikalie"-lugt, ret skarp. Min ledsager synes, det lugter som "solvent". Det aftager med iblødsætningstiden, men det er stadig til stede. Er det den normale lugt af våd kokosnødhumus? Kan hydreret kokos lugte stærkt nok til at give denne fornemmelse? Tak for din hjælp og god aften.
1 beskeder
angelique
God aften, nej det er ikke normalt, at det lugter på dén måde. Da jeg satte min egen i vandet, duftede det af jord. Kontakt venligst kundeservice, og af forsigtighedsgrunde ville jeg ikke bruge den. Med venlig hilsen
1 beskeder
christel
Hej, kan jeg tage en for dværgkaniner? Det er ikke til kuldet, men til en boks for at kratte
1 beskeder
nicolas
nej, det er kompakte blokke, der skal opblødes, det vil ikke passe. For en dværgkanin er det bedst at have støvfri halm med et hjørne dedikeret til behovene. Kaniner har en tendens til at gøre alt på samme sted
2 beskeder
cassandra
Hej, jeg synes, der ikke er nogen grund til at give det til en kanin :)
2 beskeder
cassandra
For en kanins strøelse bør du vælge en stor rektangulær strøbakke, ligesom til katte, men uden det øverste låg. Fyld bunden enten med ikke-harpiks træpiller (ellers udsender harpiksen en giftig gas for luftvejene) eller med genbrugspapirgranulat eller hamp. Giv aldrig et dyr træspåner, da de også er giftige på grund af gassen. Halm er heller ikke nyttig, da den ikke absorberer noget og forårsager pododermatitis (åbne sår) hos vores dyr. Jeg håber, at disse råd vil være nyttige for dig :)
1 beskeder
marie francoise
Hej, fiberen skal fugtes for at få en slags jord, som jeg bruger til babyskildpadder. Det er ikke en kasse, selvom det er i blokform. Jeg tror ikke, det kan bruges som en skraber. Venlig hilsen
5 beskeder
david
Jeg anbefaler, at du bruger et substrat af bark eller kokosnødfibre til din lampropeltis abnorma. Disse materialer hjælper med at opretholde et passende fugtniveau, som er vigtigt for slanger. Undgå substrat af cedertræ eller fyrretræ, da disse kan være skadelige.
11381 beskeder
zoomalia
Hej, Kokosfibre er velegnet til disse slanger. Venlig hilsen, Team Zoomalia
2 beskeder
mathias
Hej kan jeg bruge det til min regius python?
11381 beskeder
zoomalia
Hej, Du kan bruge kokosfiber som strøelse. Venlig hilsen, Team Zoomalia
2 beskeder
sébastien
Hej, jeg har et terrarium på 80x50x50, og jeg ved ikke, hvor mange liter kokosfibre jeg skal bruge til mit tropiske terrarium for at have en tykkelse på 5 eller 6 cm. Tak.
1 beskeder
joëlle
Hej, kan dette produkt bruges til en pavillon?
11381 beskeder
zoomalia
Hej, Det er passende for en pogona. Med venlig hilsen, Zoomalia-teamet
1 beskeder
david
Hej, hvis jeg tager 9l, er det den komprimerede størrelse eller når den er pustet op?
11381 beskeder
zoomalia
Hej, Det er den komprimerede størrelse. Med venlig hilsen, Sandy fra Zoomalia
2 beskeder
alexandre
Dette substrat interesserer mig, fordi det holder på fugten. Er det ideelt til eremitkrebs?
11381 beskeder
zoomalia
Hej, nej, dette substrat er ikke egnet til eremitkrebs Venlig hilsen, Christelle fra Zoomalia
5 beskeder
kaouther
Er dette produkt egnet til en landskildpadde? Hvor ofte skal det generelt rengøres og udskiftes? Med venlig hilsen
11381 beskeder
zoomalia
Kokosfiber er egnet. Du skal faktisk skifte det ret ofte, afhængigt af, hvor snavset din skildpadde er, for at undgå bakterier. Med venlig hilsen Zoomalia-teamet
1 beskeder
alexandre
Hej, jeg har fået at vide, at små poppelspåner er det bedste substrat til leopardgekkoer, men sælger I det ikke? Hvilket substrat er det bedste ud over poppelspåner?
11381 beskeder
zoomalia
Hej, Vi anbefaler bøgespåner, som er meget brugt blandt opdrættere. Med venlig hilsen, Zoomalia teamet
11381 beskeder
zoomalia
Hej, Vi anbefaler bøgespåner, som er meget brugt blandt opdrættere: https://www.zoomalia.com/animalerie/copeaux-de-hetre-p-9451.html Med venlig hilsen, Team Zoomalia