Spørgsmål, produktdiskussioner Varmeplade til terrarium og vivarium Reptil'us
87 svar
1 beskeder
louis
Hej, jeg har købt denne 22W varmemåtte. Jeg ville gerne vide, hvorfor temperaturen i mit terrarium 45x45x60 ikke overstiger 20°, og hvorfor min måtte er lunken? Jeg har set på nogle beskeder, at den kunne stige højere op? Tak :)
1 beskeder
nina
Hej, jeg har nøjagtigt det samme problem... Har du hørt noget tilbage fra Zoomalia?

4 beskeder
anaëlle
Hej, har du sat din varme måtte på en termostat? Det er en absolut nødvendighed med varme måtter for at nå den rette temperatur, hvis den ikke varmer nok, og især, ISÆR, ikke lade den løbe løbsk og overophede.
2 beskeder
tamara
2 tæpper, der sker ingen temperaturstigning, det er blevet refunderet, mens den største model fungerer perfekt, fungerer de små slet ikke godt!!

4 beskeder
anaëlle
Hej, Jeg har i alt 16 tæpper af denne størrelse derhjemme, og de fungerer alle perfekt med termostat.

4 beskeder
anaëlle
På den anden side, Louis, medmindre du gør noget specielt, er din opvarmede måtte alt for stor til dit terrarium. Den dækker mere end halvdelen! Når den varmer op, vil du slet ikke have nogen kølig zone at tilbyde dit dyr.
1 beskeder
corinne
Hej, Har du placeret sonden korrekt og er den tilsluttet en termostat? For mit vedkommende er min koblet til en Thermostat DT Control Timer Reptil'us. Den øger gradvist temperaturen i løbet af dagen til ca. 30°C og gør det samme for nattemperaturen på 24°C. Med venlig hilsen
3 beskeder
dorian
Hejsa, jeg har brug for at varme op til 38°, passer denne måtte til det?
3 beskeder
frédéric
Hej, Som Jérôme nævner i sit tidligere svar, kan du skrue op for tæppets temperatur til 40 grader, og måske mere, men kun på det varme overfladepunkt (så det er meget lokalt)! Der vil under ingen omstændigheder blive opnået en rumtemperatur på 38 grader med et varmelegeme på 15 eller 16 watt! Dette afhænger af størrelsen på terrariet og den art, der holdes, da dit spørgsmål er for upræcist til at kunne besvares...
3 beskeder
fanny
Hej, jeg har et terrarium på 132/45/60 cm til en lampropeltis. Jeg er i tvivl om at vælge mellem varmemåtter på 41 cm eller 57 cm. Desuden har jeg lige købt Reptil'us termostat hygrostat, og jeg vil gerne vide, om jeg kan tilslutte to varmemåtter ved at bruge en stikdåse med denne model? Med venlig hilsen.
4 beskeder
nicolas
Hej, jeg tror, du kan fokusere på det 57 cm tæppe. Sørg for at lave en varm zone og en + køligere. Du kan tilslutte 2 tæpper med samme effekt, hvis det er muligt med din termostat.
1 beskeder
thomas
Hej, jeg har et terrarium med målene 120X60X60 lavet af OSB. Uden opvarmning er temperaturen i terrariet 26 °C. Jeg vil gerne vide, hvilken varmemåtte der ville være mest egnet til min situation, da jeg kun ønsker at opvarme med denne varmemåtte. Dette er til min pogona. Og jeg vil gerne vide, om en sten placeret ovenpå varmemåtten vil bevare varmen. Tak for dit svar.

4 beskeder
anaëlle
Hej, for en pogona er en varmekilde ovenfra obligatorisk. Det er også MEGET anbefalet at bruge en UVB-lampe.
1 beskeder
romain
Hej, jeg har lige købt et terrarium på 90*45*45 med det tilhørende skab. Jeg vil gerne vide, om det er tilstrækkeligt med en Reptil'Us varmemåtte på 22w (41*27.4cm) for at skabe et varmt punkt? Og hvor skal jeg placere den - på glasset under terrariet (er der risiko for at glasset sprækker?) eller skal jeg placere den mellem mit skab og bunden af terrariet? Tak.
11381 beskeder
zoomalia
Hej, Varmemåtter skal dække 2/3 af terrariets overflade og skal reguleres med en termostat. Du kan derfor vælge en størrelse over det. Den kan placeres under terrariet eller inde i terrariet, det vigtige er, at den ikke kommer i direkte kontakt med dyrene. Venlig hilsen, Zoomalia teamet
3 beskeder
michael
Hej, efter jeres råd har jeg købt den varmeplade, ref. 63660. Et lille problem er, at jeg ved det varme punkt har de 30° som ønsket, men ved det kolde punkt overstiger jeg ikke 19° !!
11381 beskeder
zoomalia
Hejsa, Hvis det kolde punkt ikke når den ønskede temperatur, skal en anden varmekilde overvejes, da varmetæppet ikke er tilstrækkeligt. Dette kan skyldes flere faktorer, herunder rumtemperaturen. Med venlig hilsen, Teamet hos Zoomalia
3 beskeder
michael
Hej, jeg opvarmer mit Exo-Terra 45×45×45 med et varmekabel i øjeblikket. Jeg vil gerne skifte til en varmeplade, men jeg ved ikke, hvilken størrelse der ville være bedst? Tak for din hjælp. Til en Elaphe.
1 beskeder
julie
Hej, jeg har et terrarium på 60x45x45 til et par gekkoer, og min varmeplade er lige gået i stykker. Hvad vil du anbefale? Jeg har en 100W varmelampe med en kuppel på terrariet, det bliver op til 30°C, og om natten slukker jeg for alt, og det er 20°C for øjeblikket. På forhånd tak.
11381 beskeder
zoomalia
Hej, det opvarmede tæppe bør ikke dække hele gulvet i dit terrarium, reference 63661 burde være tilstrækkelig. For bedre at kunne styre temperaturen anbefales det at bruge en termostat, især til det opvarmede tæppe. https://www.zoomalia.com/animalerie/thermostat-dt-control-timer-p-31903.html Med venlig hilsen, Zoomalia teamet
1 beskeder
elodie
Hej til Zoomalia-holdet, jeg har et OSB-terraium, der måler 105/50/50 til en Regius, og jeg vil gerne vide, hvilken størrelse og wattstyrke jeg skal vælge til varmemåtten. På forhånd tak for jeres svar.
11381 beskeder
zoomalia
Hej, Det opvarmede tæppe skal ikke dække hele gulvet i dit terrarium; det må ikke overstige 2/3, hvor den resterende tredjedel giver mulighed for at holde et koldt punkt. Du kan vælge enten 30W eller 46W afhængigt af dine dyrs behov. Brug af en termostat anbefales for at kontrollere temperaturen. Med venlig hilsen, Zoomalia-teamet
1 beskeder
josiane
God aften, for et terra i OSB og for at opnå en varme på den ene 34° om dagen, 28 om natten, og den anden 30° om dagen, hvilken måtte skal man bruge? Er 22W nok?
11381 beskeder
zoomalia
Hej, Du skal vælge dit varmetæppe baseret på størrelsen af dit terrarium og lade et koldt område. Brug af en termostat er nødvendig for temperaturkontrol. Med venlig hilsen, Zoomalia-teamet
2 beskeder
dylan
Hej, hvilken type substrat ville jeg have brug for til en baby Elaphe med et terrarium på 30x30x30?
11381 beskeder
zoomalia
Hej, Reference 63660 vil passe. Med venlig hilsen, Zoomalia holdet
2 beskeder
mathieu
Hej, jeg vil gerne vide, om jeg kan placere Reptilus-varmemåtterne på 7 watt under plastikbokse i mine opdrætsreoler.
1 beskeder
karène
Hej, Jeg har et terrarium 60x45x45 og vil gerne opvarme til 28° om dagen og 26° om natten (jeg har en termostat). Måtten vil blive fastgjort til den bageste rude. Det er til et tropisk terrarium for snegle (ingen særlig varmepunkt). Hvilken effekt og størrelse anbefaler du?

1 beskeder
audrey
Bonjour, jeg har et terrarium på 130x60x50, og jeg skal nå en temperatur på 32°C på det varme punktet. Hvilken størrelse varmemåtte skal jeg vælge? Tak på forhånd for dit svar.
11381 beskeder
zoomalia
Bonjour, Tæppet bør dække omtrent en tredjedel af overfladen i dit terrarium. Brug af en termostat anbefales for at regulere og kontrollere den afgivne varme. Det kan være nødvendigt at tilføje en ekstra varmekilde, hvis temperaturen ikke er høj nok.
Med venlig hilsen,
Zoomalia-teamet
Med venlig hilsen,
Zoomalia-teamet
1 beskeder
sevrine
Hej, jeg skal have en temperatur på 32 grader på det varme punkt i et terrarium på 1m45x50x60. Hvilken størrelse varmemåtte vil du anbefale? Skal jeg tilføje en varme lampe eller ej?
11381 beskeder
zoomalia
Hej, Der skal være en opvarmet måtte på 1/3 af terrariets overflade. Sørg for at isolere den, så den ikke er i direkte kontakt med din krybdyr, da det kan blive brændt. Det vil sandsynligvis være nødvendigt at tilføje en varmelampe, hvis du ikke når op på 32°C med måtten. Med venlig hilsen, Zoomalia teamet
4 beskeder
jenny
Hej, Mit terrarium sidder fast på 35 grader. Jeg har brug for 40 til 45 grader, hvilken måtte vil du anbefale mig? Det er et terrarium på 60x45 med et kabel på 50w.
11381 beskeder
zoomalia
Kære, Det anbefales at vælge en varmeplade, der måler 1/3 af dimensionerne på habitatet. Hvis den kombineres med en varmekabel, burde du kunne få temperaturen i dit terrarium til at stige. Med venlig hilsen Teamet Zoomalia

2 beskeder
lylian
Hej, jeg har et terrarium på 85 cm gange 36,5 cm. Er det tilstrækkeligt med varmemåtten til at opvarme terrariet, eller skal jeg også have en varme pære?
11381 beskeder
zoomalia
Hej, Alt afhænger af den ønskede temperatur, rummets omgivelsestemperatur og om der er varme lamper til stede. Vi anbefaler, at du måler temperaturen med et termostat og derefter beslutter, om du har brug for en ekstra varmekilde. Venlig hilsen, Teamet fra Zoomalia
1 beskeder
victorien
For en kornsnog er en varmemåtte velegnet
11381 beskeder
zoomalia
Hej, Den opvarmede måtte er velegnet til kornsnog. Det anbefales at bruge en termostat som supplement for at sikre en god temperaturregulering. Med venlig hilsen, Zoomalia teamet
7 beskeder
christopher
Hej igen, jeg tror ikke, at dit svar er korrekt, for hvis jeg sætter en 46w, vil det hele blive for varmt i mit terrarium på 90x45x45, og jeg vil ikke have et koldt punkt.
3 beskeder
alexis
Hej, jeg skal have en Pantherophis guttatus, der er enten subadult eller juvenil. Det terrarium, jeg har lige nu, er på 60x40x40 cm (det er af glas). Hvad anbefaler I som dimensioner, og hvad med watt? Jeg vil gerne have, at måtten dækker en fjerdedel af terrariet, og jeg vil gerne have, at mit varme punkt er på 30-31°C. Jeg siger dette, fordi jeg er bange for, at wattstyrken ikke er kraftig nok, og at det ikke når 30-31°C. Jeg vil placere måtten under terrariet, da det er af glas. Tak.
11381 beskeder
zoomalia
Hej, Vi anbefaler følgende artikel: 30 Watts - Varmeunderlag - 57,20 x 27,40 cmDet anbefales også at kombinere varmeunderlaget med en termostat. Hvis du virkelig ikke opnår den ønskede temperatur, kan du overveje at tilføje en varme lampe. Med venlig hilsen, Zoomalia-teamet
1 beskeder
corinne
Hej, jeg har et trådnet terrarium, der måler 45 cm x 45 cm x 90 cm i højden. Hvilken varmemåtte vil du anbefale til mine Chamaeleo calyptratus-kameleoner, da jeg vil placere den under terrariet? Jeg har en varme lampe (rød) på 100 watt, men temperaturen når kun op på 23°. Jeg tror, varmemåtten vil hjælpe med at opnå den ideelle temperatur øverst, men vil det hurtigt brænde de levende planter derinde af? Tak for dine råd.
11381 beskeder
zoomalia
Hej, Vi anbefaler ikke at bruge den opvarmede måtte ovenpå. Dette produkt er beregnet til at blive placeret på gulvet. Du bør overveje enten en anden varmepære eller en mere kraftfuld pære. Med venlig hilsen, Teamet fra Zoomalia

1 beskeder
lucie
Hej, da min lille Hermanns skildpadde går i dvale, omorganiserer jeg hendes terrarium for at gøre det bedst muligt, og jeg vil gerne vide, om et varmetæppe er nyttigt for denne art? Tak.
11381 beskeder
zoomalia
Hej, Vi anbefaler i stedet en varmelampe. Det vil skabe et varmt punkt og give mulighed for at oplyse dit habitat. Med venlig hilsen, Team Zoomalia
3 beskeder
loic
Hej. Jeg har købt en 46 watts - varme måtte - 86,80 x 27,40 cm.
Men spørgsmålet, jeg burde have stillet, er: hvor varm bliver denne måtte?
Jeg har taget den nævnte måtte og en 100w lampe i mit terrarium, men jeg kan ikke komme over 26 grader... i morgen sætter jeg en anden lampe, for min boa har brug for 33 grader, og jeg er langt derfra... og hermed, hvordan kan man holde en temperatur på 26 grader om natten, når lamperne er slukkede?
Men spørgsmålet, jeg burde have stillet, er: hvor varm bliver denne måtte?
Jeg har taget den nævnte måtte og en 100w lampe i mit terrarium, men jeg kan ikke komme over 26 grader... i morgen sætter jeg en anden lampe, for min boa har brug for 33 grader, og jeg er langt derfra... og hermed, hvordan kan man holde en temperatur på 26 grader om natten, når lamperne er slukkede?
11381 beskeder
zoomalia
Hej, De parametre, der skal overvejes ved valg af opvarmning til dit terrarium, er terrariets størrelse, dets materiale og temperatur i rummet, hvor det er placeret. Du bør måske overveje en kraftigere varmemåtte, da 46 watt kan være utilstrækkeligt, hvis rummet ikke er særlig varmt. Med venlig hilsen Zoomalia-holdet
1 beskeder
sandrine
Hej, jeg har læst, at du fraråder denne model af tæppe til terrasser i plast (jeg har en avlsbakke i plast), og jeg vil derfor gerne vide, hvilken model du anbefaler mig, tak??
11381 beskeder
zoomalia
Hej, Det er svært at rådgive dig uden at kende mærket af dit terrarium. Det bedste ville være at kontakte producenten direkte for at få præcise oplysninger om brugen af en varmekilde, hvad enten det er en lampe eller en måtte. Mvh, Team Zoomalia
1 beskeder
dylan
Hvilke at vælge i et terrarium på 45x45x45 til en python, og hvilke til et på 60x40x40 til 3 elaphe, tak.
11381 beskeder
zoomalia
Hej, Opvarmede måtter skal dække omkring en tredjedel af dit terrarium. Du skal derfor vælge den passende størrelse baseret på de dimensioner, som hver af dine terrarier har. Med venlig hilsen, Holdet fra Zoomalia

2 beskeder
samuel
hej, er den opvarmede måtte 118X27cm kraftig nok til at opvarme et rack af sandboaer?
11381 beskeder
zoomalia
Hej, Dette tæppe er et tæppe på 63 watt. Det er derfor kraftigt. Ikke desto mindre anbefales det at kombinere dit tæppe med en termostat for bedre at regulere temperaturen i dit hjem. Med venlig hilsen, Zoomalia-teamet
8 beskeder
damien
Hej, jeg har bestilt en 15-watts til det samme terrarie (90x45x45). Kan jeg stadig bruge den, eller er det bedre at ombytte den?
11381 beskeder
zoomalia
Hej, Det afhænger helt af det dyr, du har. Du kan helt sikkert beholde artiklen med 15watts, men temperaturen vil dog være mindre varm.Hvis du ønsker at returnere den modtagne artikel, skal du ikke tøve med at kontakte vores kundeservice. Med venlig hilsen, Zoomalia-teamet
1 beskeder
frederic
Hej,
Hvilken effekt og størrelse anbefales til et exoterra 90*45*45 til en majsslange (uden varmepære)?
Tak
Hvilken effekt og størrelse anbefales til et exoterra 90*45*45 til en majsslange (uden varmepære)?
Tak
11381 beskeder
zoomalia
Hej, Vi kan tilbyde nedenstående reference, ledsaget af en termostat: 63661 - 22 Watt - Varmemåtte - 41 x 27,40 cm Med venlig hilsen, Zoomalia-teamet

3 beskeder
jeanluc
Hej, kan vi bruge den 30w opvarmningsmåtte med et terrarium lavet af træ, eller skal måtten placeres indeni eller nedenunder terrariet? Mit terra vil være 120x60x60 i en OSB med 15 mm tykkelse. Venlig hilsen Jean-Luc
11381 beskeder
zoomalia
Hej, Det opvarmede tæppe kan muligvis ikke være kraftigt nok til 15 mm OSB, hvis det er placeret nedenunder. Vi anbefaler at placere det indvendigt, enten under en linoleumplade eller ved at lægge et dæksel i krydsfiner eller aluminium ovenpå, så dyret ikke kommer i direkte kontakt med tæppet. Med venlig hilsen, Madeline fra Zoomalia
2 beskeder
julien
Hej, jeg vil gerne vide, om man kan lægge træflis på tæppet??? Tak
11381 beskeder
zoomalia
Hej, Vi anbefaler ikke at lægge træspåner på det opvarmede tæppe. Dette produkt er beregnet til at blive installeret under terrariet. Med venlig hilsen, Zoomalia teamet
1 beskeder
inès
Hej,Effekten er angivet.Du skal blot gøre (effekten / 1000) x antal timer pr. dag x antal dage pr. måned, og du får forbruget i kWh/måned.
2 beskeder
joffrey
Hej til dig Jeg har lige købt denne opvarmningsmåtte, og jeg kan ikke få den til at sidde fast under mit glasterrarium, for at vide om jeg har den rette temperatur. Er den tilstrækkelig til et terrarium på 90x45x60 med varmepære, selvfølgelig. Venlig hilsen
1 beskeder
luis
Kan du fortælle mig, hvilket tæppe jeg kan lægge i et terrarium på 60*50*40 for at nå 32 grader?
11381 beskeder
zoomalia
Hej, Vi anbefaler følgende artikel: 30 Watts - Varmemåtte - 57,20 x 27,40 cm. Det anbefales også at kombinere varmemåtten med en termostat. Med venlig hilsen, Team Zoomalia
1 beskeder
jérémy
Hej, er denne varme måtter tilstrækkelig til Dendrobater i stedet for en varme pære? Tak.
11381 beskeder
zoomalia
Hej,
Vi vil gerne minde dig om, at det opvarmede tæppe er et supplement til en varme lampe.
Med venlig hilsen,
Madeline fra Zoomalia
Vi vil gerne minde dig om, at det opvarmede tæppe er et supplement til en varme lampe.
Med venlig hilsen,
Madeline fra Zoomalia
4 beskeder
catherine
Hej, jeg leder efter en opvarmningsmåtte, men jeg ønsker en, der ikke er permanent selvklæbende, det vil sige, at vi kan fjerne den, når den er blevet installeret. Sælger I sådan en? Tak
11381 beskeder
zoomalia
Hej, Vi informerer dig om, at du ikke er forpligtet til at placere det, hvis du ønsker at sætte det under terrariet. Med venlig hilsen, Zoomalia-teamet

1 beskeder
chantal
Hej, Hvilken størrelse varmeplade anbefales til et terrarium på 132x45x60