Hvad er budgettet for en kat?

REBECCA
2 beskeder
rebecca

Hej alle sammen,

jeg er ny på forummet og ny ejer af to katte (hun og han) Mimine og Rangui, 

jeg bor alene i min 46 m2 lejlighed og har problemer med mine forældre FAR OG MOR (som er langt væk, 18.000 km) da de er imod, at jeg har katte. Det eneste problem er, at det er min far, der finansierer alt... han bekymrer sig om mit kattebudget og bebrejder mig det. 

Jeg har læst jeres svar om kattebudget, men jeg vil gerne vide, hvor meget det koster jer hver måned for jeres kat, så jeg kan få en idé. 

Desuden, hvis I har nogle tips til at købe legetøj til mine katte, der er af god kvalitet og holder længe, ville jeg være meget taknemmelig

mange tak, vi ses snart 

Rebecca 

REBECCA
2 beskeder
rebecca

Hej Sandra, mange tak for dit svar, 

det er fantastisk, i det mindste er én ting gjort, 

jeg har et spørgsmål, har dine katte yndlingslegetøj? 

Hvor køber du legetøj til dine dyr? 

Har du også sat halsbånd på dine katte? Jeg ville gerne vænne dem til det, men min lille mis kan ikke lide det, og det forstår jeg også, men hvis jeg vil give dem halsbånd, er det for at kunne tage dem med i parken bagefter, jeg bor tæt på en park :) 

Tak for dit svar, 

38808@RGPD.fr
11 beskeder

jeg tager smilla light til en og iams kylling til den anden, de skal spise cirka 1,8 kg hver, hvilket er omkring 3,6 kg om måneden for to. Jeg køber store poser på 4, 10,15 kg, det er 2,75 kg til simlla og omkring 4,95 til 5,6 kg. Der var et tilbud på 30 til 50%, hvilket gør det til 2,5 til 2,8 kg til iams, men dyrere, hvis det er en lille pose. Man skal ikke rationere en kat, en kat spiser mange små måltider, man skal lade den have adgang til mad ad libitum, den regulerer sig selv. Tværtimod, hvis man begrænser, kan den overspise af frygt for mangel, hvilket kan få den til at tage på, fordi frygten får den til at lagre fedt lettere. Der er ikke behov for at købe meget kendt foder, der er dyrt og ikke af så god kvalitet, som de får os til at tro.

kattetræningen køber jeg i træpiller til kedler hos gamme vert for 4,55 euro, og det holder længe. Jeg havde købt prop kat, og det er det samme og meget billigere.

ormekur biocanina, ascateme anti-loppe vetokinol for legetøj kan du lave selv, men de skal være sikre. Nogle kattelegetøj er ikke særlig robuste, kong legetøj er dyrt, men robust og holder længe.

38808@RGPD.fr
11 beskeder
Jeg tror, at det alt i alt bør koste mig omkring 10 euro om måneden pr. kat, men de er ikke ofte syge, da de får en god ernæring.
Lolita
3 beskeder
lolita
Jeg har et budget på omkring 30€ pr. måned for to katte, når det gælder mad og sand. For dyrelægeomkostninger har jeg et separat budget, som er lidt kompliceret at forklare i detaljer.

Hvad angår legetøj, elsker mine katte mus, der larmer (både i kroppen og ikke kun på halen), og som er store nok til ikke at ryge under sofaen, og bløde nok til at kunne bære i munden. Jeg falder ofte over dårlig kvalitet, hvor musene mister deres pels på grund af mine små bæster, så jeg reparerer dem ved at hækle en ny pels. På den måde behøver jeg ikke at købe nye i en uendelighed.

De kan også godt lide små skumbolde, som er lette og ikke for hårde, så de kan hoppe. Eller et stort reb, der hænger på dørhåndtaget.

Hvad angår kvalitet, er muse i jute meget holdbare.

En god investering er at købe et kradsetræ. De elsker at klatre, eller bare observere fra højder, og i det mindste har de et sted, hvor de kan hvæsse kløerne i fred! Vi binder en lille bold til en snor, og så er vi i gang! De har det så sjovt!

Den lille trick er at skifte legetøjet ud, ikke give dem alt på én gang. Så snart de keder sig med et legetøj, tager du bare et andet frem!
stéphanie
63 beskeder
stéphanie

Jeg har 1 kat, og hver måned lægger jeg 25 euro til side til min kat, eller rettere sagt, min mor gør det, for jeg er kun 11 år gammel.

Cookie-politik
Vi beder om din tilladelse til at bruge cookies eller lignende værktøjer til at gøre det lettere for dig at handle på vores hjemmesideVi bruger cookies eller lignende værktøjer til at lette dine køb på vores side, forbedre din brugeroplevelse, levering af personliggjort reklame, statistikker for at forståhvordan vores kunder bruger vores tjenesterVores betroede partnere(Google, Meta, TikTok, Squadata, Bing, Criteo)bruger også disse værktøjer til reklameformål som en del af vores vores visning af personaliserede eller ikke-personaliserede reklamer.Du kan til enhver tid ændre dine cookie-præferencertilgængelig fra din konto.
Brug og formål med behandling af dine data
Vi beder om din tilladelse til at bruge cookies eller lignende værktøjer til at gøre det lettere for dig at.... Læs mere om det
Indstil dine valg Jeg accepterer Fortsæt uden at acceptere
Zoomalia-appen Med Family'z optjener du +50 pts for hver ordre, og få besked om ordresporing i realtid
Zoomalia-appen Boost din kat med Zoomalia-appen !1000 pts for hver download og +50 pts for hver ordre