to kaniner sammen
5 svar

6 beskeder
laura
Hej, jeg har nu en 3-årig kanin, der er meget jaloux og dominerende, men desværre fandt vi for nogle uger siden en kanin i huset, der vandrede rundt, sikkert tabt, men den tilhører ingen ifølge en mindre undersøgelse. Derfor vil jeg gerne beholde den, men det er en ung han, der leder efter en mage. Jeg har sat dem sammen, og de ser ud til at komme godt ud af det med hinanden, men jeg vil ikke risikere, at min hunkanin får unger. Hvis jeg kastrerer ham, men ikke hunkaninen, er det tilstrækkeligt? Han er hos nogle venner, mens han venter, da jeg ikke kan besøge hver dag. Han får hverken den kærlighed eller frihed, han kunne ønske sig - han er som en lille kat, der følger overalt som man siger. Jeg vil gerne tage mig af ham så hurtigt som muligt. Tak for din hjælp.

9 beskeder
laure
1- placeringen af ungerne. Planlægger du at beholde dem? Eller få dem adopteret? I så fald skal du vente mindst 2 måneder med adoptionerne, ellers vil hun have de smås død på samvittigheden, da en unge dør hurtigt, hvis den ikke er ordentligt vænnet fra. Uanset hvad er der et andet argument: 2 - pladsen derhjemme. Da en hunkanin minimum føder 5 kaniner og der er stor sandsynlighed for, at der både vil være hanner og hunner, skal du holde alle de små i et stort bur. Hvis du beholder dem, skal de adskilles, når de er 2 måneder gamle, ellers kan der komme flere unger. Ud over den tidlige modenhed kan en for tidlig graviditet dræbe en hunkanin. For at adskille hanner og hunner kræves der mindst 1 m² pr. kanin. Det virker ikke som om, du har 6 m² at dedikere til dem? 3 - penge. Ja, kaniner koster penge. Hvis hun planlægger at hjælpe dig, så bed hende om at planlægge 40 € pr. kanin til vacciner to gange om året... Plus mad, strøelse og sterilisation og kastration for at undgå flere kuld. 149 € minimum pr. hunkanin og 80 € pr. han 【4:0†source】.

9 beskeder
laure
Det er forfærdeligt, at du siger, det er VITALT for en hunkanink at få et kuld mindst én gang i sit liv! Du kender ikke risikoen! Derudover udsætter du din hunkanink for stor fare! Hunkaninen SKAL steriliseres mellem 6 måneder og 1 år! Ellers er der stor risiko for komplikationer under steriliseringen, hun kan dø af det. Din hunkanink ØNSKER IKKE at få et kuld, det er instinktivt for en kanin at formere sig for konstant at opretholde antallet af kaniner i verden! Det er INSTINKT. Det er hormonerne, der plager hende, og det kan forårsage store adfærdsmæssige problemer

9 beskeder
laure
at opdrætte et dyr, hvis genetiske baggrund man ikke kender, kan føre til alvorlige konsekvenser! Uden at kende dets afstamning, ved man ikke, hvad dyret kan overføre til det fremtidige kuld. Det kan stamme fra indavl eller være bærer af sygdomme (der kan være sygdomme eller indavl i dens afstamning). Dette vil hverken være respektfuldt over for dyret eller ærligt over for adoptanten, der måske ender med et dyr med en reduceret forventet levetid eller sundhedsmæssige problemer (f.eks. er malokklusion en genetisk overførbar sygdom, som dyret kan være bærer af uden nødvendigvis at have udviklet den).Misforståelser:http:/lespinousdebettyboop.e-monsite.com/pages/infos-generales/idees-recues-et-comentairs-a-la-con.htmlda opdræt:http:/lespinousdebettyboop.e-monsite.com/rubrique,la-reproduction,691249.html

6 beskeder
laura
hør nu her, jeg bryder mig ikke om at få lektier af dig!! hvem siger, at jeg ikke ved, hvad jeg laver, foreløbig er der intet fast besluttet!! Jeg er ikke den eneste, som skal tage denne beslutning, jeg skal fortælle dig, at med 400m have, tror jeg også, jeg har plads til at huse 2 eller 10 kaniner, så vidt jeg ved.. og økonomisk angår det dig ikke, jeg ville ikke tage dyr, hvis jeg ikke kunne klare dem!!! Det er som at have børn.
Jeg har kigget nok på forums om alle disse spørgsmål, som jeg stillede mig selv, jeg sagde bare, jeg ville, men at ville og at gøre er ikke det samme, min kanin vil jeg ikke kastrere, undtagen hvis det er nødvendigt.

9 beskeder
laure
Mine kondoleanser for din kanin. At gøre det mod dit dyr... Åh, det oprører mig virkelig. Tror du, at hun kan lide det oveni?