Spørgsmål, produktdiskussioner
3 svar

3 beskeder
karine
Hej Indtil de er 6 måneder gamle, skal kaniner have ekstruderet foder af høj kvalitet ad libitum samt hø ad libitum. De må især ikke få korn, da de er strenge planteædere. Du kan vælge Versele Laga eller Grainless junior.
1 beskeder
sandra
Hej! Jeg vil gerne vide, indtil hvilken alder man skal give juniorfoder til en dværgkanin? Tak

91 beskeder
céline
Hej, jeg ville sige, at det første alderstrin hos en dværgkanin varer 6 måneder. Mine er 7 måneder gamle, og jeg er begyndt at give dem foder til voksne dværgkaniner.
2 beskeder
françoise
Hej. Man kan give juniorfoder indtil 6 måneder er afsluttet og derefter overgå til voksenfoder ved gradvist at introducere det halvt med juniorfoderet og halvt med voksenfoderet. Jeg er selv gået over til Versele Laga Cuni Nature foder (der er to blandingsformler hos Zoomalia: en komplet og en lidt lettere for kaniner, der har tendens til at tage på i vægt). Jeg foretrak dette foder, da det er mere naturligt end Nutriméal, som efter min smag indeholder for mange farvestoffer. Jeg anbefaler at du kigger på Zoomalias hjemmeside, under beskrivelsen af formlen, for at se komponenterne. Det er meget præcist og gør det muligt at sammenligne blandingerne alt efter mærkerne. Hamiforms Bio granulat-serie er også en fantastisk serie af fransk foder: jeg anbefaler det virkelig, inklusive Hamiform hø af meget god kvalitet og med mange varianter (hø med mælkebøtte, lucerne, mynte... Mine 5 kaniner er vilde med det)