Bekymring T° i mit terrarium
1 svar
1 beskeder
hervé
Hej, og tak fordi du læser med. Jeg vil prøve at være klar. Jeg har for nylig fået en kongepyton ved navn Panama, et ExoTerra på 45x45x45, en varmepude på 14W 28cm x 28cm tilsluttet en thermostat. Jeg har to termo/hygro, en på den varme side og en på den kolde side. Begge sensorer er i midten af terraen, og mit problem er, at temperaturen på den varme side ikke overstiger 25°, selvom termostaten er fuldt skruet op. Jeg har også tilføjet en infrarød lampe på 30W, men temperaturen stiger kun med 2 eller 3°, mens luftfugtigheden hurtigt falder til 40. Jeg tænder lampen kun, når jeg er til stede og kan sprøjte lidt vand for at regulere luftfugtigheden. En lille detalje: jeg bor i et gammelt hus, hvor selv om sommeren overstiger temperaturen aldrig 20-22°. Tak for dine råd
12 beskeder
clara
Hej,
Det opvarmede tæppe er ikke kraftigt nok. Derudover bør man ikke anvende 2 termostater. Vi styrer kun den varme side. Personligt bruger jeg til en Regius en 75W varmepære (udenfor mit terrarium 120X60X60) for at skabe en varm zone (og ikke et varmt punkt) og et tæppe, der tager over om natten.
Sprøjt ikke denne type art: hvad er rummets luftfugtighed?
Terrariet skal snart udskiftes ;)