Kameleon pardalis
Intet svar
1 beskeder
alix
Hej. Jeg købte en Chameleon Pardalis for 2 uger siden. Den bliver 1 år om 1 eller 2 måneder og vejer 80 g. Den varme ende er 35 grader, den kolde ende er 25, og om natten ligger temperaturen mellem 19 og 23 grader. Terrariet er lavet af glas, det er gitterdækket øverst og har et baggrundsbillede, så den ikke kan se sit eget spejlbillede. Terrariets mål er 62*45*100 cm. Der er en ficus, naturlige fleksible lianaer, hvide orkideer og en kunstig bregne indeni. Underlaget består af humus og kokosfibre. Jeg planlægger at installere udtræk til ventilation for at have en god luftcirkulation. Den første uge spiste den normalt (en eller to voksne græshopper eller en eller to kakerlakker), men den hydrer ikke, i hvert fald ikke som jeg ved af. Der er en dråbevander, som den ikke er interesseret i, og mistning får den til at flygte, selv når jeg sprøjter ved siden af den, reagerer den ikke. Den viser dog ingen tegn på dehydrering, fordi jeg sprøjter vand i munden på den, når den spiser. Men den anden uge har været katastrofal; den spiste ikke søndag eller mandag, den spiste en græshoppe tirsdag, men intet onsdag og torsdag. Jeg begynder at blive bekymret, fordi den ikke spiser eller drikker. Jeg fodrer den med hånden, og den har altid reageret, når jeg rakte en græshoppe til den. Til sidst har den strålende farver og er meget aktiv i mine hænder, men i terrariet bevæger den sig næsten ikke og har ret mørke farver. På forhånd tak.