min elaphe har gylpet disse 5 mus
3 svar
3 beskeder
carolane
Hej, jeg har haft en elaphe i 5 år, og jeg har aldrig haft problemer med ham. Men i går gav jeg ham fem frosne mus, som jeg plejer, men om aftenen da jeg kom hjem, havde han gylpet dem op. Jeg forstår ikke hvorfor! Hvad kan det skyldes? Hvis nogen kan besvare mit spørgsmål, ville det berolige mig meget.. tak.

38 beskeder
céline
Hej,
Og spiser den normalt disse 5 mus? Normalt spiser en slange ikke, hvis den ikke er sulten, så hvis jeg var dig, ville jeg spørge din dyrlæge om råd.
Hav en god dag.
3 beskeder
carolane
Hej, i går optøede jeg 3 mus, jeg troede, han ville spise dem! Men nej, han spiste kun én, og den anden spyttede han ud midt i kroppen! Jeg forstår det virkelig ikke, hvis du har et nummer til en reptildyrlæge, ville det være meget nyttigt, da jeg måske kunne få svar på mine spørgsmål. Mange tak.

4 beskeder
savannah
Hej, til at starte med det anbefales kraftigt ikke at give mere end én mus pr. måltid, en stor i stedet for flere små eller endda 2 mellemstore er ikke godt, så én er virkelig at foretrække, selvom den ikke er særlig stor. Dernæst kan opkast blot være forårsaget af dette. Det kan også være, at du ikke fordeler måltiderne tilstrækkeligt; tjek temperaturen og fugtigheden i dit terrarium, det kan spille en rolle. Desuden kan slangen måske ønske levende mus, jeg vil anbefale at prøve det og rådføre dig med en professionel. En dyrlæge kan desværre ikke gøre noget, for hvis slangen ikke spiser, er der en god grund til det. Tag i stedet råd fra en krybdyrhandler, der sikkert kan vejlede dig i stedet for at betale for at få analyseret en slange uden resultat i sidste ende, undersøg afføringen og sikr dig, at slangen drikker ordentligt. Jeg håber, det ikke er for alvorligt, for desværre når disse små skabninger får noget, bliver de skrøbelige som krystal og er ekstremt svære at behandle. Jeg håber, jeg har kunnet hjælpe, god continuation.