Nogle spørgsmål om chilensk degus (octodons)

stephanie
3 beskeder
stephanie

hej, jeg er ligesom dig til at besvare mine spørgsmål. Jeg har fundet specielle fora om octodon, de er meget godt lavet, fordi du har svar på alle dine spørgsmål. Hvis du ikke finder, hvad du leder efter, skal du bare stille dine spørgsmål

god dag

ALEXIS
1 beskeder
alexis

Hej,

Da jeg har deguer derhjemme, laver jeg også lidt opdræt af og til.

For foder kan du enten give dem en speciel blanding, eller du kan lave en blanding af marsvine- og chinchillafoder, det er ækvivalent.

For træ er det som alle gnavere, de elsker at gnave i træ, hvilket er godt for deres tænder, da de vokser kontinuerligt.

Men bare rolig, hvis du giver en god kost og ikke for mange godbidder (frugt af og til, men lidt mere end barrerne du finder i supermarkeder), risikerer de ikke at få fordøjelsesproblemer.

Faktisk trives deguer bedre sammen, og derfor stresser de mindre og er lettere at håndtere.

Med venlig hilsen,

Alexis.

stephanie
3 beskeder
stephanie
Hej,
jeg har set på et forum, at hvis du kun har én, er den nemmere at nærme sig, fordi den elsker selskab, så vi anbefaler, at du tager to. Hvilke er bedst, han eller hun?
Alexandre
3 beskeder
alexandre
[venstre]For at svare Stéphanie_C har jeg set på en del websites, at deguér ikke bryder sig om at være alene. Du kan vælge kun at tage én, men i så fald vil det være nødvendigt at tilbringe en masse tid med den, så den ikke føler sig alene. Alternativt kan du vælge to hunner eller to hanner (hvis du ønsker at undgå overraskelser en morgen, haha), men de bør være brødre for at undgå mulige kampe (hvis de er brødre, er der mindre risiko for, at det sker, da de har været sammen siden fødslen).[/venstre][venstre]Og hvad angår valget af husene, hvilke materialer skal jeg vælge? Jeg vil ikke have plastik (det er ikke æstetisk, og jeg ønsker ikke at gøre mine kommende beboere syge). Jeg ønsker træ, men jeg vil være sikker på, at de ikke vil betragte det som en kæmpe snack.[/venstre][venstre]Og angående størrelsen på buret til to deguér, hvilke dimensioner bør jeg vælge? Jeg ved, at deguér har brug for meget plads til at løbe rundt. Jeg ønsker ikke, at de skal mangle plads til at løbe, men jeg kan heller ikke tillade mig at købe et enormt bur i flere etager, så jeg har brug for dimensionerne for at kunne få en idé om prisen, jeg skal betale.[/venstre][venstre]På forhånd tak.[/venstre][venstre]Venlig hilsen,[/venstre][venstre]Alexandre.[/venstre]
Alexandre
3 beskeder
alexandre

Okay, jeg tager noter af dine råd. Tak skal du have.

alexis
2 beskeder
alexis
[venstre]Du er velkommen, og hvis du har andre spørgsmål, så tøv ikke med at spørge [/venstre]

Cookie-politik
Vi beder om din tilladelse til at bruge cookies eller lignende værktøjer til at gøre det lettere for dig at handle på vores hjemmesideVi bruger cookies eller lignende værktøjer til at lette dine køb på vores side, forbedre din brugeroplevelse, levering af personliggjort reklame, statistikker for at forståhvordan vores kunder bruger vores tjenesterVores betroede partnere(Google, Meta, TikTok, Squadata, Bing, Criteo)bruger også disse værktøjer til reklameformål som en del af vores vores visning af personaliserede eller ikke-personaliserede reklamer.Du kan til enhver tid ændre dine cookie-præferencertilgængelig fra din konto.
Brug og formål med behandling af dine data
Vi beder om din tilladelse til at bruge cookies eller lignende værktøjer til at gøre det lettere for dig at.... Læs mere om det
Indstil dine valg Jeg accepterer Fortsæt uden at acceptere
Zoomalia-appen Med Family'z optjener du +50 pts for hver ordre, og få besked om ordresporing i realtid
Zoomalia-appen Boost din kat med Zoomalia-appen !1000 pts for hver download og +50 pts for hver ordre