Problem med temperatur Leopard Gecko

Kilian
1 beskeder
kilian
Hej, jeg har en 8 måneder gammel han leopardgekko med et terrarium på 45x45x45 med følgende: _Varme lampe 75w (jeg har også en 100w) _Varme måtte _Calcium substrat på cirka 1 cm tykt _Termostat Problemet er, at det bliver for varmt. Jeg har set, at temperaturen på det varme punkt skal være 35 grader om dagen og 23 grader om natten. Min sensor er placeret på det varme punkt uden for gekkoens skjulsted, og det bliver op til 41 grader! Skal jeg slukke for min varme måtte? Skal jeg bruge en 50w lampe? Og er de temperaturer, du gav, de anbefalede? Når jeg slukker for min varme måtte, bliver temperaturen ved med at være 39 grader! Jeg tror, at mit substrat bevarer for meget varme: zoomalia.com [...] -5838.html Kunne det være problemet? Eller skal jeg bare bruge en 50w pære? Ved at bytte placeringen af lampen og måtten på min termostat, så det er lampen, der slukker, når det bliver for varmt, er det 34 grader på det varme punkt, men så er der kun dagslys, hvilket afhænger af mig, og min gekkos dag/nat cyklus er fra 7h til 19h. Kan jeg sætte en LED-pære, der ikke opvarmer, lige over mit terrarium tilsluttet termostaten, så det følger min gekkos cyklus? Noget andet, der ikke er relateret, når jeg skal vaske mit terrarium, med hvilket produkt vasker jeg det? Og skal jeg skifte substrat, hver gang jeg vasker mit terrarium (hver 3. måned)? Og hvilken type substrat er mest egnet til en leopardgekko?
théo
1 beskeder
théo
Hvis du bruger en varmelampe, er varmetæppet absolut ikke nødvendigt. Det er efter min mening grunden til, at dine temperaturer er alt for høje; din gekko risikerer at blive forbrændt. Om sommeren er en 50 W pære mere end rigelig til at opvarme dit terrarium.

Med hensyn til rengøring vasker jeg med vand blandet med hvid eddike.

Hyppigheden af ændring af dit substrat afhænger af dets natur. Jeg bruger vitasand og har endnu aldrig haft problemer. Du kan også bruge majskolber, som er meget billig.
benjamin
1 beskeder
benjamin
Sluk enten din varme pære eller dit varme tæppe, og alt vil blive bedre bagefter
Sabrina
58 beskeder
sabrina

Hej Francky, jeg har lige svaret på dit seneste opslag!

Lionel
1 beskeder
lionel

God aften, jeg har en leopardgekko, hvor området er varmt er det godt, men for det kolde hjørne kan jeg ikke holde temperaturen mellem 24 og 26 grader. Jeg er på 22,5 grader med en 50w halogenpære fra Neo Dafy. Skal jeg skifte til 75w? Tak for svaret.

Cookie-politik
Vi beder om din tilladelse til at bruge cookies eller lignende værktøjer til at gøre det lettere for dig at handle på vores hjemmesideVi bruger cookies eller lignende værktøjer til at lette dine køb på vores side, forbedre din brugeroplevelse, levering af personliggjort reklame, statistikker for at forståhvordan vores kunder bruger vores tjenesterVores betroede partnere(Google, Meta, TikTok, Squadata, Bing, Criteo)bruger også disse værktøjer til reklameformål som en del af vores vores visning af personaliserede eller ikke-personaliserede reklamer.Du kan til enhver tid ændre dine cookie-præferencertilgængelig fra din konto.
Brug og formål med behandling af dine data
Vi beder om din tilladelse til at bruge cookies eller lignende værktøjer til at gøre det lettere for dig at.... Læs mere om det
Indstil dine valg Jeg accepterer Fortsæt uden at acceptere
Zoomalia-appen Med Family'z optjener du +50 pts for hver ordre, og få besked om ordresporing i realtid
Zoomalia-appen Boost din kat med Zoomalia-appen !1000 pts for hver download og +50 pts for hver ordre