Rampe belysning Pogona
3 svar

2 beskeder
caroline
Hej, jeg har et terrarium på 45X45X45 exo terra (naturligvis midlertidigt for at begynde og lære). Hvis jeg vælger det passende belysningsgalleri, hvilke lamper skal jeg bruge til en ung pogona? Tak fordi du giver mig modellen og styrken af hver lampe, der skal forudses. Skal jeg tilføje en varmekilde (som en varmepude)? Tak på forhånd for dit svar.

67 beskeder
leonardo
jeg ved ikke hvilken lampe du kan sætte, men da der skal være et koldt punkt 2/3 af terrariet og et varmt punkt 1/3 af terrariet
opvarmningsmåtten tændt hele døgnet
og lyset 12 timer om dagen (det afhænger af årstiderne...)
Lampe 15W tror jeg...
1 beskeder
jacques
Jeg har ikke brug for en varm måtte; jeg har 2 unge pogoer. De har deres sand; om aftenen slukker jeg for de varme og UVB-lys. De har det rigtig godt og spiser alt: æbler, salat, gulerødder, mælkebøtter, især blomsterne, samt græshopper fra min opdrætning. Jeg tænder for lysene, når jeg står op, og de får mellem 10 og 12 timer med varme og UVB om dagen. Et bad om ugen, og vi er blevet venner. Der har du det, god aften.
5 beskeder
sebastien
Hej Jaques, du sagde det mest korrekte efter UV, du har brug for enten 10% eller 15%. Undgå varme måtter, da de ofte får glasset nedenunder til at revne!!!