Rengøring af en kanin
3 svar
1 beskeder
clara
Hej, ja du kan vaske din kanin, der findes specielle shampooer lavet til det

3 beskeder
laura
Hejsa, jeg svarer sent, men vask ham ikke, kaniner er meget følsomme over for stress. Ligesom katte renser de sig selv. Jeg råder dig til at ændre gulvet, han er på. Hvis han er i et lille bur med kun strøelse, er det derfor, han ikke lugter godt.
4 beskeder
dominique
så hvis den bor i bur, skal du sørge for at købe en kattebakke til den og skifte det hver dag eller hver anden dag, og resten af buret skal rengøres mindst to gange om ugen, og lad den komme ud mindst 4 timer om dagen ;)
3 beskeder
lauralee
Personligt har min lille kanin nogle gange brug for lidt hjælp til at rense sin bagdel. Han gør det ikke selv, og da han er angora, bliver det hurtigt kompliceret! Jeg blev rådet til at hælde lidt lunkent vand i en balje (for at undgå, at han glider i bruseren/badekarret) og bare hjælpe med at få af, hvad der ikke hører hjemme på pelsen. Efterfølgende er det dog vigtigt at tørre ham med et rent håndklæde og hjælpe ham med at tørre så hurtigt som muligt. Jeg ved, at jeg beder min nabo om hjælp for at gøre det så hurtigt som muligt. Min kanin er ved at blive et år, jeg har måttet gøre det tre gange, og da han bliver meget mere afslappet bagefter, accepterer han min hjælp. Men man skal gøre det forsigtigt, med meget tålmodighed og blide bevægelser (selvom man stadig skal holde ham under hans lille bagdelbad for at forhindre, at han kommer til skade)! Jeg har aldrig vasket ham helt, for han klarer perfekt at tage sig af sig selv med alt det andet! Men ja, jeg skifter ofte hans kuld for at undgå at skulle gøre det for tit, og når kaniner har lang pels, er det ufravigeligt :) Held og lykke til dig i hvert fald :)