Spørgsmål, produktdiskussioner Trixie varmekabel til terrarier
18 svar
1 beskeder
amélie
Hej, Jeg har et terrarium af PVC, er der en risiko for, at det smelter med et varmekabel? Jeg har en glasplade for at beskytte min slange, vil det være tilstrækkeligt? (Med hendes substrat oven på glaspladen). Med venlig hilsen,
11381 beskeder
zoomalia
Hej, Vi fraråder stærkt brugen af en varmeledning med et plastterrarium. Risikoen for, at plasten smelter, er for stor. Med venlig hilsen Zoomalia-teamet

5 beskeder
christopher
Hej, kabelen på 50w står skrevet til at være 7m Lang, er det den totale længde eller kun opvarmningslængden? Tak skal du have.

1 beskeder
martine
Hej, jeg har et terrarium på 120x60x60 i træ, og jeg vil gerne vide, blandt alle jeres kabler, selvom det er fra et andet mærke, hvilket jeg kan placere på bunden med substratet ovenpå for at nå 30° på det varme punkt, tak.
11381 beskeder
zoomalia
Hej, En enkelt varmekabel leverer mere varme end en enkelt terrarium kræver, afhængigt af størrelsen og overfladen af terrarierne. Med venlig hilsen, Zoomalia-holdet
1 beskeder
alexandra
Hej, jeg har et terrarium af træ, og jeg vil gerne vide, om varmen går igennem det, fordi jeg allerede bruger en varme lampe, der bringer det varme område op til 28 grader, men der mangler stadig et par grader for min kongepyton. Hvad vil du anbefale med hensyn til watt også tak.
11381 beskeder
zoomalia
Hej, Opvarmningskablerne giver dig en temperatur omkring 27-28°. Vi anbefaler snarere en opvarmningsmåtte, der kan varme op til 48°. Med venlig hilsen, Christelle fra Zoomalia
1 beskeder
dylan
Hej, jeg har et terrarium på 60x30x30 i træ, som jeg har lavet til en leopard gekko, og jeg vil gerne vide, hvilken varmekabel jeg skal tage, idet jeg laver en dobbelt bund med krydsfiner med huller i, og kablet vil være derinde. Hvilket kabel skal jeg tage for at nå 32º på det varme sted og 25 på det kolde sted? Tak.
11381 beskeder
zoomalia
Hej, Det er svært at svare præcist. Varmeledningen vil være afskærmet af den dobbelte bund i træ, og varmen vil derfor ikke kunne trænge ind. Man skal også tage substratet i betragtning, da nogle materialer er isolerende. Hertil kommer, at varmen indeni også afhænger af luftventilation og andre varmekilder. Vi anbefaler derfor at kalibrere områderne med et termometer. Med venlig hilsen, Christelle fra Zoomalia
2 beskeder
dominique
for et terrarium i træ på 120/60/60, er et kabel på 7m tilstrækkeligt, og kan jeg lægge det direkte på træet? Ellers planlægger jeg at lægge en overfladeglas i bunden af terrariet for at installere kablet, tak for dit svar.

5 beskeder
francky
Hej, jeg har designet et åbent terrarium i træ med målene 100 X 60 X 35 til en skildpadde. Vil en 50W varmelegeme være tilstrækkelig, og hvis ja, hvordan kan jeg placere det i terrariet, da jeg har tilføjet jord og dyrker dens mad direkte derinde. Kan jeg placere det under jorden?
11381 beskeder
zoomalia
Hej, vi anbefaler ikke at begrave kablet; normalt fastgøres et varmekabel under terrariet i et "zigzag" mønster, uden at det nogensinde overlapper.
Med venlig hilsen,
Zoomalia teamet
Med venlig hilsen,
Zoomalia teamet
10 beskeder
anthony
Hej, jeg har et træterrarium 120x60x60 til pogona, hvilken størrelse og hvilken effekt anbefaler du?
11381 beskeder
zoomalia
Hej, Varmekablet anbefales generelt ikke til en pogona. Med venlig hilsen, Team Zoomalia