Spørgsmål, produktdiskussioner Varmekabel til terrarium Exo Terra
41 svar
1 beskeder
eric
Hej, Jeg har et terrarium på 90x30x45 og ønsker at erstatte min varme lampe med en varmeledning, hvilken ledning skal jeg vælge når det er for en BCL, så mere eller mindre 30° som varmepunkt og 24° som koldt punkt. Jeg præciserer, at terrariet er lavet af glas, så jeg spørger om jeg kan sætte ledningen direkte på glasset og underlaget nedenunder, eller om der skal være en adskillelse. Tak på forhånd for dit svar. Med venlig hilsen.
11381 beskeder
zoomalia
Hej, Det er bedre at bruge en varm plade end en varmekabel. Vi anbefaler for eksempel den varme plade Heatwave (ref 1761). Venlig hilsen, Team Zoomalia
2 beskeder
jeremy
Vil temperaturen stige til 30-31 grader uden problemer med 50 watt?
11381 beskeder
zoomalia
Hej, Det afhænger af størrelsen på din bakke og stuens omgivelsestemperatur, så vi kan ikke garantere det for dig. Vi vil gerne minde dig om, at det er vigtigt at kombinere den med en termostat og en anden varmekilde, således at du kan sikre, at din reptil får den nødvendige varme. Med venlig hilsen, Zoomalia-teamet
2 beskeder
jeremy
Hej, ville jeg kunne opvarme indersiden af mine racks til 30 grader med 50w, når jeg ved, at den ikke stiger over 26 grader? Tak
11381 beskeder
zoomalia
Hej, Ja, du kan helt sikkert opvarme indersiden af dine racks med 50W. Venlig hilsen, Zoomalia teamet
1 beskeder
gwenn
Hej, hvordan fastgør jeg kablet under mit terrarium? Og hvilken størrelse skal jeg vælge til et terrarium på 90x45x60 til en snog? Tak
11381 beskeder
zoomalia
Hej, Du bør ikke bruge en varmekabel, men snarere en varmeplade klæbet under terrariumglasset på ydersiden. En varmekabel er kun beregnet til store terrarier over 90 cm. Vi anbefaler derfor denne type produkt: https://www.zoomalia.com/animalerie/plaques-chauffantes-heatwave-pour-terrarium-desertique-p-386.html Med venlig hilsen Zoomalia teamet

1 beskeder
tristan
Hej, jeg vil snart erhverve mig 2 små panterophis guttatus, og jeg ønsker at placere dem i et terrarium af træ, der måler 120*50*60. Hvilken varmekabel anbefaler du?
11381 beskeder
zoomalia
Hej, Vi kan rådgive dig om modellen Kabelvarmer 15W - 3,15 meter referencenummer 1773 Med venlig hilsen Team Zoomalia
1 beskeder
benjamin
Hej, til et terrarium på 80x45x50, hvilken type varmekabel skal jeg bruge? Det er til to elaphe guttata.
11381 beskeder
zoomalia
Hej, Vi anbefaler den opvarmede kabel 25W. Venlig Hilsen, Christelle fra Zoomalia
5 beskeder
julian
kan det tilsluttes en termostat?
11381 beskeder
zoomalia
Hej, intet problem med at tilslutte det til en termostat. Med venlig hilsen, Alexandra fra Zoomalia
1 beskeder
yan
Hvilket er bedre for mig at tage, 25 W eller 50 W? Til en Exo Terra på 60/45/30? For en leopardgekko? Med viden om at rummet, der modtager terraen, konstant opvarmes til mellem 20° og 25°? At kablet bliver den eneste varmekilde i terrariet? (Skal jeg absolut sørge for lys til min leopardgekko, da rummet er vores opholdsrum, det er meget godt oplyst, og gekkoen vil modtage supplerende calcium/D3 kosttilskud?) Endelig, er disse kabler kompatible med Hydroset Hydor termostaten? Er de nemme at installere under terrariet? Skal jeg sørge for en støtteplade til kablet, og i så fald af hvilket materiale? Tak for din hjælp, jeg er nybegynder!
11381 beskeder
zoomalia
Hej, Vi anbefaler at vælge 50W, som er helt kompatibel med Hydroset Hydor-termostaten. Med hensyn til lys, hvis dit rum er meget lyst, burde det være tilstrækkeligt. Glem ikke, at der skal være en kold side såvel som en varm side i et terrarium til en leopardgekko. Hvis du har andre spørgsmål, er du velkommen til at vende tilbage til os. Med venlig hilsen Team Zoomalia
2 beskeder
léo
Hej, jeg vil gerne købe en varmekabel til at opvarme et terrarium på 45x45x45 til min leopardgekko. Hvilken størrelse kabel passer? Er det tilstrækkeligt til opvarmning? Tak på forhånd
11381 beskeder
zoomalia
Hej, Vi anbefaler Exo Terra varmekabel på 3,15 m eller 4,50 m. Det afhænger af den effekt, du allerede har installeret i dit terrarium (lys, varmekilde...). Fordelen ved varmekablet er, at det er muligt at lave et varmt og et koldt punkt. Med venlig hilsen, Zoomalia-teamet.
2 beskeder
david
Hej, hvilken varmekabel kan du foreslå til et Exo Terra terrarium 45X45X45, idet jeg vil placere en leopardgekko derinde? På forhånd tak.
11381 beskeder
zoomalia
Hello,For this terrarium and the Leopard Gecko, you could opt for a 25W of 4.5m, but the safest option would be to choose the 50W 7m. Also, consider the temperature variation in the terrarium (cold zone/hot zone), which is recommended for a leopard gecko.Best regards,The Zoomalia Team
1 beskeder
thibault
Hello, I need to heat a volume of 47x60x33 to about 25 to 30° max what heating system should I put in place thanks. (mat, bulb, or cable)
11381 beskeder
zoomalia
Hej,
Det afhænger helt af hvilket dyr du har i dit terrarium. Det er vigtigt at vide, at du kan vælge en pære og tilføje en varmemåtte. Dimensionerne og styrken af pæren afhænger af den art, du har.
Med venlig hilsen,
Zoomalia-teamet.
Det afhænger helt af hvilket dyr du har i dit terrarium. Det er vigtigt at vide, at du kan vælge en pære og tilføje en varmemåtte. Dimensionerne og styrken af pæren afhænger af den art, du har.
Med venlig hilsen,
Zoomalia-teamet.
3 beskeder
christopher
Tak for din hurtige respons. Jeg havde tænkt på at bruge en 160w Solar Glo alt-i-en pære. Er det passende? Hvilken størrelse varmeplade ville være bedst egnet, den mellemstore model eller den store, eller måske to mellemstore?
På forhånd tak for dit svar og din tilgængelighed.
Med venlig hilsen
På forhånd tak for dit svar og din tilgængelighed.
Med venlig hilsen
11381 beskeder
zoomalia
Hej, Ja, denne pære passer, og med hensyn til tæpper burde 2 midler i princippet passe. Venlig hilsen, Zoomalia teamet
1 beskeder
guy
Jeg laver en inkubator til gecko på 25/20/10 cm i polystyren. Hvilken længde varmekabel skal jeg købe for at opnå en temperatur mellem 26 og 28 grader, eller kan jeg bruge en varmemåtte, og i så fald hvilken størrelse? Tak for dine råd.
11381 beskeder
zoomalia
Hej, Der findes 3 længder af Exo Terra varmekabler, måske vil 4,50 m være tilstrækkeligt til dit formål (ellers går vi videre til 7m). Det er også helt muligt at bruge en varmemåtte fra for eksempel Ferplast, og her er også 2 størrelser tilgængelige (28 x 28) eller (28 x 42), det vil helt afhænge af størrelsen på dit terrarium. Med venlig hilsen, Zoomalia-teamet
1 beskeder
denis
Ja, det er muligt at installere et varmelegeme under et substrat som tørv eller sand i et terrarium og styre det med en Thermocontrol Pro II fra Lucky Reptile. Dette kræver korrekt installation og opsætning af både varmelegemet og termostaten for at sikre jævn varmefordeling og sikkerhed. Sørg for, at varmelegemet ikke er i direkte kontakt med substratets overflade for at undgå overophedning. Desuden skal termostatens sensor placeres korrekt for at afspejle den ønskede temperatur i terrariet.
1 beskeder
nathalie
ville det Ikke være bedre for bundt i plast til mine skildpadder?
11381 beskeder
zoomalia
Hej,Det er ikke nødvendigvis mere passende end en varmemåtte.Med venlig hilsen,Animastore