SKILDPADDE I VAND
HEJ, jeg har en ung Baurii-skilpadde, som ikke er en god svømmer, så jeg har et akvarium på 80 CM x 30 x 45 CM højt med 6 CM VAND. SKJOLDET MÅLER CIRKA 5 CM
SÅ hvis jeg beregner 8*3*0,6=14,4 L VAND
SÅ JEG SKAL HAVE 5*14,4=72 L/T SOM VANDFLOW FOR FILTERET
SÅ normalt ville et filter til akvarium være 72/3=24L (da filterflowet for en skildpadde er lig med 5 gange vandvolumenet, mens det for en fisk er 3 GANGE VANDVOLUMENET)
så jeg skulle bruge et filter til akvarium på 24 L, som jeg har gjort, jeg har faktisk lidt mere, filteret kan justeres
men her er det, da akvariet er længere, filtrerer det næsten ikke (især det, der er mod bunden, bevæger sig ikke) kun halvdelen af min tank, hvor filteret er
så hvad man skal gøre, hvilket filter idet, at eksterne filtre som Eheim er for kraftige til mit lille vandvolumen
og jeg har også en stærk strøm i min tank, så snart jeg lægger mad, driver det, så det går mod filteret (min skildpadde har ikke tid til at spise det)
især det, der er på overfladen, der er filtreret, den modsatte halvdel til mit filter, overfladen går endnu, men bunden bevæger sig ikke
mit filter er FORLÆNGET i bunden, det starter fra midten af længden af min tank og går mod højre omkring 12 CM, DET ER FASTGJORT PÅ GLASBAGVÆGGEN
DER ER HVIS NOGEN HAR NOGLE RÅD, TAK PÅ FORHÅND