SKILDPADDE I VAND

Intet svar
LIA
1 beskeder
lia

HEJ, jeg har en ung Baurii-skilpadde, som ikke er en god svømmer, så jeg har et akvarium på 80 CM x 30 x 45 CM højt med 6 CM VAND. SKJOLDET MÅLER CIRKA 5 CM

SÅ hvis jeg beregner 8*3*0,6=14,4 L VAND

SÅ JEG SKAL HAVE 5*14,4=72 L/T SOM VANDFLOW FOR FILTERET

SÅ normalt ville et filter til akvarium være 72/3=24L (da filterflowet for en skildpadde er lig med 5 gange vandvolumenet, mens det for en fisk er 3 GANGE VANDVOLUMENET)

så jeg skulle bruge et filter til akvarium på 24 L, som jeg har gjort, jeg har faktisk lidt mere, filteret kan justeres

men her er det, da akvariet er længere, filtrerer det næsten ikke (især det, der er mod bunden, bevæger sig ikke) kun halvdelen af min tank, hvor filteret er

så hvad man skal gøre, hvilket filter idet, at eksterne filtre som Eheim er for kraftige til mit lille vandvolumen

og jeg har også en stærk strøm i min tank, så snart jeg lægger mad, driver det, så det går mod filteret (min skildpadde har ikke tid til at spise det)

især det, der er på overfladen, der er filtreret, den modsatte halvdel til mit filter, overfladen går endnu, men bunden bevæger sig ikke

mit filter er FORLÆNGET i bunden, det starter fra midten af længden af min tank og går mod højre omkring 12 CM, DET ER FASTGJORT PÅ GLASBAGVÆGGEN

DER ER HVIS NOGEN HAR NOGLE RÅD, TAK PÅ FORHÅND

Cookie-politik
Vi beder om din tilladelse til at bruge cookies eller lignende værktøjer til at gøre det lettere for dig at handle på vores hjemmesideVi bruger cookies eller lignende værktøjer til at lette dine køb på vores side, forbedre din brugeroplevelse, levering af personliggjort reklame, statistikker for at forståhvordan vores kunder bruger vores tjenesterVores betroede partnere(Google, Meta, TikTok, Squadata, Bing, Criteo)bruger også disse værktøjer til reklameformål som en del af vores vores visning af personaliserede eller ikke-personaliserede reklamer.Du kan til enhver tid ændre dine cookie-præferencertilgængelig fra din konto.
Brug og formål med behandling af dine data
Vi beder om din tilladelse til at bruge cookies eller lignende værktøjer til at gøre det lettere for dig at.... Læs mere om det
Indstil dine valg Jeg accepterer Fortsæt uden at acceptere
Zoomalia-appen Med Family'z optjener du +50 pts for hver ordre, og få besked om ordresporing i realtid
Zoomalia-appen Boost din kat med Zoomalia-appen !1000 pts for hver download og +50 pts for hver ordre